Vilken Gummiblandning "Metzeler"

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Ort
The westcoast
Hoj
R1:a -01(såld)TT600R(Såld)Hade en R1:a -00 (Stulen!)Numera en ZX9R Grön såklart!
Tjena!
Ska köpa nya däck till min R1:a!Har bestämt mig för Metzeler Rennsport :yoparty
Nu är bara frågan vilken mjukhet på gummit man ska ha :confused:
Några jag snackat med har haft "supersoft" fram och "soft" bak,
är detta ett bra alternativ eller har ni som kört på Rennsport några
andra förslag :tummenupp

Tackar!!!

Hellraider
 
Vad du ska tänka på är att soft och supersoft har så mjuk stomme så det styr inte lika bra som soft/medium.

Du har ju något bättre grepp i dom mjukare blandningarna men man måste åka jävligt fort för att det ska märkas någon skillnad.

Min rek på en 1000 är soft fram och medium bak....lycka till... :tummenupp
 
jag har tävlat på metzeler i några år nu, eller pirelli men det är ju samma sak, supersoft fram och soft bak stämmer bra, sen kan du ju åka på "hårdare" blandning om det inte blir så värst mycket banåka.
 
Gummi

Greenblood skrev:
Vad du ska tänka på är att soft och supersoft har så mjuk stomme så det styr inte lika bra som soft/medium.

Soft och supersoft fram har inte samma stomme!!! Men samma gummi..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top