Vilken grusfålla är din favorit?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Mitt i denna djupa vinterdepression känner jag mig nödgad att få folket raceforumet att tänka tillbaka på den underbara sommaren och dess kanske mindre underbara besök i landets avåkningszoner. Så den enkla frågan är vilken avåkningszon/Lecahav/sandfålla tycker du bäst om?

Förklara gärna varför just din sandfålla är den bästa, vackrast motivering vinner en beggad kolv.:tummenupp

Jag lägger min röst på Leca-havet in i bergskurvan på Sviestad, stort, djupt och precis hur mjukt som helst. Redan som barn när jag följde med pappa på race insåg jag hur kul det var att ladda fullt med trampcykeln rätt ut i avåkningszonen bara för att göra en framlängesvolt och landa mjukt bland Leca kulorna. Som bollhavet på McDondalds fast bättre.

Röstar på Havet efter långa raken på Anderstorp.
Anledning? Jag dog inte när jag tog mig en flygtur där.

Vad är djupet i ett leca hav?

Jag körde tyvärr för långsamt i år och fick bara smaka på lecahavet i Brno.

Mitt favorithav är det som finns vid esset på Falken. Anledningen är att man oftast får sig ett gott skratt när man kör förbi och Sunkan liggar där och sprattlar...

Jag måste nog välja leca-havet i slutet på Mantorps långa raka. Inte för att jag provat det själv utan för att det ser mjukt och skönt ut!

Väntar med spänning på att Frollo ska berätta vilken avåkningszon som är bäst, han har provat de flesta i år :D

I år har jag fegat men både Sölis & Sugo har kastat sig lite mest för att fylla kvoten, min favoritfålla är annars esset på Falken, en mysig plats där man träffar många liksinnade.

Sugo är stolt över att ha provat bollhavet efter en highsider i snabbhögern på Falken, dock rätade hojen upp sig efter den hade kastat av sig sin plågoande och den landade mjukt i gräset nästan oskadd, Sugo slog bara i huvudet så det skedde ingen skada alls på honom.

Mitt favorithav är det som finns vid esset på Falken. Anledningen är att man oftast får sig ett gott skratt när man kör förbi och Sunkan liggar där och sprattlar...

HA HA HA HA!!! :D

Väntar med spänning på att Frollo ska berätta vilken avåkningszon som är bäst, han har provat de flesta i år :D

Hur var det där nu, med stenar och glashus.... :D

Du har väl kastat dig en och annan gång själv va?

Last edited:
Stenkastning i glashus och elaka påhopp är bra för stridsmoralen i bottenträsket.

Så vilket hav är din favorit?

Själv har jag kyckats undvika sandfållorna... Föredrar att landa hårt på asfalten, kanske lite gräs på sin höjd... Typiskt!

Föredrar att landa hårt på asfalten, kanske lite gräs på sin höjd... Typiskt!

Då måste ju PI och Donington vara dina favoritbanor, ner för backen genom craner curves i regn och vips ligger man i regnvått gräs och kasar lätt hundra meter...

Allt med lecakulor går bort. Så jäkla svårt att gräva upp hojarna, speciellt NSB och R1000. Ejes är lätthämtat, där kommer ni låååångt in när ni kommer.

Grusgropen efter start/mål på Knutstorp var klart springbar. Nu hade vi iofs bara en 125 som gick rakt fram där när jag var där senast men provspringningarna var trevliga. Hårt packat grus.

Vi behöver mer asfalt i avåkningszonerna!!!

Ja nån måste ju bjuda på action... Fast de där va faktikt slag under bältet.

hmm de får nog faktiskt bli esset på falken. Är en frekvent besökare där. Tog en tur där 2005 också.
Tror jag börjar drömma mig bort till sandstränder o bikinibrudar, därför jag lägger mig där. Ser liksom mysigt ut. Men jag blir besviken så fort jag ställer mig upp och inser att de enda jag lyckats med var att bli några spänn fattigare och få sand precis överallt. Sen så är de sällan några bikinibrudar där...

Regnvurpa i Torparn är mysigt, speciellt om man kanar på asfalten upp mot krönet med hjälmen hasandes i asfalten, det är helt obeskrivligt vilken fartkänsla man får ur detta perspekiv, en härlig upplevelse.

Allt med lecakulor går bort. Så jäkla svårt att gräva upp hojarna, speciellt NSB och R1000. Ejes är lätthämtat, där kommer ni låååångt in när ni kommer.

Grusgropen efter start/mål på Knutstorp var klart springbar. Nu hade vi iofs bara en 125 som gick rakt fram där när jag var där senast men provspringningarna var trevliga. Hårt packat grus.

Vi behöver mer asfalt i avåkningszonerna!!!

Den sandållan på knudan efter start/mål är nog den sämsta att hamna i...

Hamnade där 2004 efter ett litet bromsfel (eeeeek),
Hade lånat en fotpinnesats av en mindre pedantisk polare, och varje gång jag använde fotbromsen så låste sig bakhjulet likt parkeringsbromsen på en bil... Skulle bromsa efter start/mål på första flygande varvet och bakhjulet låste sig direkt och jag for med låst bakjul rakt fram...och det där hårt packade gruset bromsar inte upp mycket när man åker ut på det.

Åkte tvärs igenom hela sandfållan, och in i däcken.

Bonk, och sen tippade jag omkull... Typiskt...

Hur var det där nu, med stenar och glashus.... :D
Du har väl kastat dig en och annan gång själv va?
Precis som du har jag en förmåga att slänga mig på asfalten, brukar bara bli något varv eller två i grusfållan.

Min antifavorit är ju grusdelen när man kommer ur Torparn, på långrakan precis. I somras hade den samma färg som asfalten och jag tog sikte hamnade med full acceleration i grus! Lyckades inte vurpa men det var tamejtusan lika halt som när jag skulle till jobbet i snöstormen igår. Mycket intressant. Jag röstar för att allt grus och annat otyg ska färgas rosa till nästa säsong.

Jag fulkomligt dras till snabbhögern på falken,den är så tilldragande att jag har stannat till i den flera ggr...:tummenupp

Det får väl bli Hansenkurvan på A-torp eftersom jag körde omkull första ggn där. Där finns det ganska mkt leca och det kändes oförskämt bra vilket gjorde att jag inte blev fegare efteråt.

Jag föredrar nog lecahavet efter gamla start/mål på anderstorp. Skulle göra en fin ombromsning på innern men glömde en liten detalj, jag hade bytt till rejsväxlat!

Jag växlade givetvis åt fel håll och farten blev därefter :D . Djupt och fint hav som bromsade upp fint, hojen stod upp som på depåstöd och jag kunde gå och dricka kaffe...

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...