Vilken första bil?

Anthrax skrev:
Med turbo? Finns ju bara en R5 med turbo, och den har motorn i mitten...

Förresten, blotta tanken på en V-motor i en Bmw ger mig rysningar. Dom har byggt såna motorer, med dom sitter/satt i Rover-modellerna.
Alltså jag menar rak 5:a :)
 
M5 E60 ska ju enligt dom flesta komma med ~5liters V10 på 500-550hk och rödstreck vid 8400rpm, + en 7vxl SMGIII:yoparty
 

Bifogat

  • 40351.jpg
    40351.jpg
    28.9 KB · Visningar: 26
Äh fan jag menade en rak femma, ups :tungan så mycket vet jag om bilar :hihi Ej orginal turbo, han slängde dit den själv. Skulle vart skoj att se hur den gått med nos också men han orkade inte flytta det från hondan. :7peta
 
Conrad skrev:
En 850 E30?? :va

Var det en E30 måste det väl vart en rak sexa... Eller vad har du under huven nisse? Är det 24 kantareller, eller? :hihi
Han stoppade i en 850 5:a i en E30 ja. Näe jag har 12v 6:an, 24v kom först i E36.
 
Alltså, nu har jag inte läst hela tråden men den enda bil som är någonting för under 15k är alfa 75.
BMW är bra bilar , men en 318 för 15k är en rost hög. Volvo är skitbilar, dessutom får du ingenting för 15k...
Du kan få en tråkig framhjulsdriven riskokare är 15k som rullar många mil, men en rolig bil är det INTE.

Av någon anledning har alfa 75:or lika dåligt rykte som andra alfor från 80-talet. I vissa fall var det motiverat, men vad gäller alfa 75 -87 (eller 88?) och framåt är rostskyddet bra och bilarna är ROLIGA! definitivt!
En bra 3.0 (V6 187hk) från sent -80 är lite dyrare än 15k, men en 2.0TS kostar runt 15 (144hk?)
Bättre bil finns inte. Så ÄR det! :yoparty
 
Gillar också Alfa, men är också medveten om att dom kräver kärlek och uppmärksamhet ifrån ägaren. Själva uppbyggnaden är ju lite annorlunda, med tanke på placering av bromskivor (Om jag nu inte minns fel), och växellåda. Delarna är väl generellt dyra också har jag för mig?

Skulle älska att ha en Gtv 2,5 en gång. Får se om dom lever lika länge som mig först...
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top