vilken e bäst i 600 klassen

Diggler

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2006
Hoj
2008,kawasaki,z1000
tjena tänkte köpa en mc i 600 klassen´.tänkte fråga vilken e bäst av r6.cbr rr.gsxr 600.eller zx-6r. tänk på att jag ska ha en 00-03 nått i den prisklassen jag vet att de e en smaksak jag personligen vet att gixxar gör bra bågar eftersom jag hade en gsxr 750 men undrar vilken av dom som e bäst prestandamässigt hoppas ni kan hjälpa mig så jag slipper springa o testa alla :yoparty

damirgixxen skrev:
2161316 tjena tänkte köpa en mc i 600 klassen´.tänkte fråga vilken e bäst av r6.cbr rr.gsxr 600.eller zx-6r. tänk på att jag ska ha en 00-03 nått i den prisklassen jag vet att de e en smaksak jag personligen vet att gixxar gör bra bågar eftersom jag hade en gsxr 750 men undrar vilken av dom som e bäst prestandamässigt hoppas ni kan hjälpa mig så jag slipper springa o testa alla :yoparty

Jag har bara testat R6:an och CBR:en, utav dem gillade jag R6:an bäst men det skilde iof en del i åldern på de jag testade (till R6:ans fördel vilken var ett par år nyare) dessutom var Yamahan drevad vilket gav lite mer acc.

Tror det är större skillnad på en 00 - 03 än det är mellan fabrikanterna! inga jätte skillnader oftast i prestanda mellan dom olika... 03 kom t ex hondas cbr600rr som är lite mer sport än tidigare så den är mer att jämföra med dom andra men i övrigt skulle jag ta en så ny som möjligt då det ständigt händer saker i det segmentet hojjar! och ta en du gillar att sitta/åka på och gillar att titta på!

damirgixxen skrev:
2161316 tjena tänkte köpa en mc i 600 klassen´.tänkte fråga vilken e bäst av r6.cbr rr.gsxr 600.eller zx-6r. tänk på att jag ska ha en 00-03 nått i den prisklassen jag vet att de e en smaksak jag personligen vet att gixxar gör bra bågar eftersom jag hade en gsxr 750 men undrar vilken av dom som e bäst prestandamässigt hoppas ni kan hjälpa mig så jag slipper springa o testa alla :yoparty

"Slipper springa å testa alla...".... :hihi snacka om lyxproblem. Klart du ska testa alla...har själv bara kört R6 och GSXR 600 och det var inga hojor för mig + att de sinsemellan var rätt olika ändå. Vad ska du ha den till? Ren nöjesåkning till vardags? Bana? Vilken årsmodell av GSXR 750 hade du?

er6 inte med? :) Bäst i test vad jag läst

fazerfun skrev:
2161515 "Slipper springa å testa alla...".... :hihi snacka om lyxproblem. Klart du ska testa alla...har själv bara kört R6 och GSXR 600 och det var inga hojor för mig + att de sinsemellan var rätt olika ändå. Vad ska du ha den till? Ren nöjesåkning till vardags? Bana? Vilken årsmodell av GSXR 750 hade du?

Håller med!
Alltså slipper springa å testa?! :va Kanske en kommentar jag skulle fällt vid köp av sockar. Bryr du dig inte mer än att du litar på vad alla andra tycker (för alla har ju samma smak och alla är lika långa mm?) så kan du ju lika gärna bara ta den som är närmast eller snyggast. Prestanda mässigt, tänkte du mest hästar högsta toppfart? I sånna fall har tillverkarna mycket bra fakta på sånt, googla! Alternativ köp bikes begguide, där har du mycket fakta! :tummenupp

Last edited:
Jag hade utan tvekan valt gsxr. Ser så otroligt snygga ut med den blå vita föärgkombinationen och ensitscutsen och de vita fälgarna, klart mest race av 600 klassen i mina ögon...
och sen kan jag tycka, hur kul är det med en r6a så så otroligt många andra har? det är ju som att gå och köpa en volvo v70 :tungan

Jag hade köpte en 600RR klart snygast av dom årsmodelerna. Vidare kommer du väl inte köra skiten ur den på en banan så då behöver du inte det lilla övertaget Yaman har. Kawan å andra sidan är nog trevlig den med.

björn

Vill du vara lite annorlunda så Daytona 600 03-04.

Litet effekthandikapp som bara syns på bana kan jag garantera. :tummenupp

bäst i klasssen.

damirgixxen skrev:

Jag har kört både CBR´en och ZX-6R och jag säger att CBRén var klockren när det gäller Servic och garanti saker dv.s att det blev inga andra problem att bekosta förutom just servicen. Med Kawan så blev det andra melodier, kamkedjesträckaren pajade långt innan den borde göra det. Då med vetskap om att jag INTE körde hårt med den och då menar jag med burnisar,Weels och liknande. Sen blev det fel på packboxarna i gaffleln, kylarsystemet m.m.
Jag hade säker bara otur med just den hojen. Men rent generelt så visar honda bättre kvalitet. Men ska man titta på rent sport mässigt så är nog Kawan ett litet strå vassare, men bara för dom som verkligen kan köra. Jag körde mycket på bana men kan inte riktigt kvala in bland dom som kan ta ut dom sista extra hästarna som Kawan kan leverera. Hondan var lättare att toppa med relativ bekväm körstil. Sen kan man inte vända växel lådan i Kawan som man kan med Hondas Växelpetare som underlättar för extrem körning och växling i utgång på gurvor. Det var lite vad jag reflekterar över.
Jag körde ifrån killar som körde Ri och R6or på bana med min CBR 600. Så den har mycket goda potensialer bara man kan ytnyttja dom. Lycka till med ditt val.. :yoparty

Last edited:
jag hade en gsxr 750 01.de lutar starkt på att jag kommer ta en gixxer för jag e jättenöjd me deras sittställning o prestanda.jag tänkte inte köra nått på bana men jag kör däremot på landsvägar ofta som slingerbulten o på andra ställen :brinnerup

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back