Vilken digitaldekoder?

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Eftersom jag har gjort misstaget att beställa digitaltv via Anal Digital så har jag just nu deras helt värdelösa dekoder som dom skickar med gratis, gratis är inte gott i det här fallet :huvet Seeeeeeg som fan och riktigt dåligt utformat gränssnitt.

Jag vill ha en dekoder som fungerar ihop med Anal Digitals kabeltvnät, har inspelningsbar hårddisk och inte är seg som sirap när man zappar o.s.v. Sen är det ett STORT plus om den är trevlig att använda, lätt att spela in på, pausa program, o.s.v. Sen skadar det inte om den är någorlunda billig också...

Har ni några tips på bra dekoders?

Jag har en Dreambox DM600 med hårddisk. Den är bra....
2500:- för boxen och så sätter man i en 2.5" disk själv. Den är snabb och bra. Jag kör den i Comhems kabelnät med Gemini programvara.

Jag kör en Dreambox DM800 med CD kabeltv, funkar klockrent!!

Går att sätta i den disk men jag spelar in till en server istället. HD kanalerna ser kanon ut!

Det verkar alltså som om en Dreambox är det man ska ha?

Tänk på att det kan vara en hel del konfiguration innan den funkar som man vill, jag höll på att bli galen i början men det berodde på att jag försökte koda av Tele2s kanaler och inte Canal Digital.

Hur fungerar sådana där dreambox? Kan jag köpa en sådan, koppla in parabolen eller till kabeltvn i lägenheten och sen ha alla Canaldigitals / ComHems kanaler utan kort?

Hur fungerar sådana där dreambox? Kan jag köpa en sådan, koppla in parabolen eller till kabeltvn i lägenheten och sen ha alla Canaldigitals / ComHems kanaler utan kort?

Läs länken som yabba postade

Vet inte hur mycket det får diskuteras här, men du måste ha en server som är ansluten på nätet med kortläsare.

Sedan kör du din dreambox mot ip´t som servern med kortläsaren har och på så sätt kan du cardshara mellan dina dreamboxar hemma.
(naturligtvis används det här bara lokalt inom hemmets 4väggar)

Du bör desseutom ha lite "mekvana" för att få det att fungera.

/F

Back