Vilken digitaldekoder?

Men knysta inte nåt om cardsharing där för då blir du bannad för livet :näsblod

Men vad jag uppfattat på denna tråd så är han inte ute efter att "dela kort". Utan att bara ha en bra box till det befintliga abbonemanget

Men vad jag uppfattat på denna tråd så är han inte ute efter att "dela kort". Utan att bara ha en bra box till det befintliga abbonemanget
Precis, jag har ju redan abonnemang hos Anal Digital, men deras värdelösa box duger inte någonting till... Jag vill ha en bra digitalbox som är snabb och har hårdisk.

Läst runt lite om DM800:an... man vill ju inte behöva hacka en massa Linux bara för att få saker och ting att funka. Hur mycket "besvär" är det att få igång allt? Kan tillägga att jag har god datorvana och har även kört lite linux, men jag vill inte behöva krångla en massa ändå...

Läst runt lite om DM800:an... man vill ju inte behöva hacka en massa Linux bara för att få saker och ting att funka. Hur mycket "besvär" är det att få igång allt? Kan tillägga att jag har god datorvana och har även kört lite linux, men jag vill inte behöva krångla en massa ändå...

Har ingen personlig erfarenhet av att sätta upp dreamboxar(dont touch what aint broken) men har man lite datorvana ska det inte vara några problem

med ALLT, menar du även CS server eller hoppar du på nån befintligt "gäng"?, om så är fallet så finns säkert kunskapen där.

/F

Kommer du bara kolla tv ska det nog inte vara några problem.
Kör in senaste gemini-imagen, dra ner mgcamd via bluepanel så borde du vara igång.
Vill du däremot utnyttja lite fler finesser såsom lyssna på musik från datorn, kolla film från datorn mm kan det bli lite mekande.
Men det är bara att PM'a om det är nåt strul så kan jag försöka hjälpa dig så gott jag kan.

Bra att ha program i samband med DB-mekande:
DCC E2
Valfritt FTP-program
Se till att du har internetanslutning till DB'n så kan du lyssna på massor av internetradio. :yoparty
Det behövs även nätverkskontakt med en dator om du ska kunna byta image.

Last edited:
Back