Vilken digital systemkamera, ska man ha?

Jag valde en km dynax 7D.. jävligt nöjd! valde mycket för att jag hade objektiv sen innan, men så är den jävligt gedigen och har många av funktionerna lätt tillgängliga, finns knappar=slipper menyer och har dessutom en grym display

ska de vara 350d vs. d70 hade jag valt canon, nyare, fler mp, större märke.. dessutom kan du säkert låsa upp den så den nästan blir en 20D :)

ski_extreme skrev:
Finns billigare än så.... Ska känna på EOS350 när jag kommer hem efter semestern, om den inte är för liten (jag har stora händer) så blir den en sådan.

Jag kan köpa Eos350+batterigrepp+1gb Extreme sandisk compaktflash+drulle försäkring, för samma pris som bara en D70.

Det skiljer inte speciellt mycket mellan kamerorna. "Köp den som känns bäst" är ett uttryck som ligger nära till hands. Prisskillnaden du nämner är till fördel för 350D. Batteripack rockar.

Jag har inte testat 350D utan bara klämt lite snabbt på den.
D70 har jag plåtat med, och den hade jag valt. Mycket p.g.a känslan när man håller i den. Den är större och känns robustare och mindre ömtålig.

Lycka till. Du blir nöjd vilken du än väljer för det är 2 vassa kameror!

Jag har en 300D eftersom jag hade Canon sedan tidigare och aldrig riktigt kommit överens med Nikons reglage, D70 är vassare än 300D utan snack men som sagt, eftersom jag hade några gluggar och Canonen var lite billigare (inkl vertikalgrepp pga stora händer) då så valde jag den. I dagsläget hade jag oavgjort valt 350D om jag inte redan hade Nikongluggar. Har inte klämt på 350D men D70 känns strået mera gedigen än 300D.

Jag har en Nikon D70 & har tagit ca 7000 bilder med den nu & jag e så jäkla nöjd :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

//Simon

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...