Vilken däckfirma hjälper mig montera egna däck på hojen?

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Har 2st däck jag köpt för ett bra pris, dessa måste monteras på hojen, något som däckfirmorna inte är skitglada för då dom ju inte gör någon vinst på däcken (som dom ju då inte fick sälja).

Någon som har tips var man kan åka in med hela hojen och däck och sen mot betalning få dessa monterade? Någon som gjort något liknande och alltså INTE köpt däcken på samma ställe du fått dom monterade?

Vad fick du betala?

Tacksam för hjälp,

/955i

App-app... Wheeler är inte skitglad när man rullar in hela hojen vad jag har förstått, brukar gå bra när man kommer med lösa fälgar men that´s it. Visst jag kan dubbelkolla men vill minnas det var så.

Södertälje - för långt bort ;)

Last edited:
Däckdepån i nacka tar 500 kr för montering + balansering. Kanske överkant? Men dom säljer ändå inga mcdäck, och hyffsat duktiga. Där har jag skiftat en del.

Annars har du nbgummi på birgerjarlsgatan, en del av personalen åker själva hoj och vana att skifta, men jag tror dom tar 700:-...

Dock verkar ingen av ovanstående firmor ha problem med att montera däck som man ej köpt där.

:tummenupp

..oj, såg att du vill in me hela hojjen, men det är väl bara plocka bort hjulen själv, gjort på 5 min?

Dubbelkoll på Wheeler dealer - Nope, bara lösa fälgar.

Däckdepån i nacka tar 500 kr för montering + balansering. Kanske överkant? Men dom säljer ändå inga mcdäck, och hyffsat duktiga. Där har jag skiftat en del.

Annars har du nbgummi på birgerjarlsgatan, en del av personalen åker själva hoj och vana att skifta, men jag tror dom tar 700:-...

Dock verkar ingen av ovanstående firmor ha problem med att montera däck som man ej köpt där.

:tummenupp

..oj, såg att du vill in me hela hojjen, men det är väl bara plocka bort hjulen själv, gjort på 5 min?

NB-gummi ja, dom hade jag glömt, varit där en gång.

Har ingen riktig plats att mecka av hjulen och lika så skall ju hjulen på sen och då litar jag inte på mina kunskaper till fullo för jag skall känna mig safe :gnissla

Lika så ingen bil heller så blir lite krångligt rulla in dom på ett däckställe, därför hela hojen :huvet

Last edited:
@955i

Är du beredd att köra till Bålsta lägger jag om däcken åt dig.

Har ingen riktig plats att mecka av hjulen och lika så skall ju hjulen på sen

Ok, I see.. men kolla me nb, tror han heter daniel där, han som tävlar i roadracing. Hojta till i tråden om du för ngn prisuppgift? =)

SWT Fürsten fixar det.

Last edited:
däckonline här i tyresö skulle ta 400kr per däck om man köpte däcken via dom :huvet

Frågade sjävklart vad dom skulle ta om man kom in med dom löst och då var det 300kr per hjul, fattar inte varför dom måste ta så innehelvetes mycket pengar bara för att kränga av och på ett däck....

däckonline här i tyresö skulle ta 400kr per däck om man köpte däcken via dom :huvet

Frågade sjävklart vad dom skulle ta om man kom in med dom löst och då var det 300kr per hjul, fattar inte varför dom måste ta så innehelvetes mycket pengar bara för att kränga av och på ett däck....

Prova själv först - sen får vi se vad du tycker om priset.
Jag brukar ta 3-500 beroende på lösa hjul/hjul på hoj, slang/slanglöst
Och det är för TVÅ hjul.
Troligen alldeles för billigt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...