Vilken däckbredd kör ni med ???

Stefan M skrev:
Ja, den blir sävligare i styrningen. Om problemet är att du inte riktigt når ner är tipset att lämna in sadeln på "avhyvling", dvs en sadelmakare el liknande som tar bort en del av skumgummit så att sadelhöjden blir lägre. Då åtgärdar då problemet istället för symptomen :-)
/Stefan M

Ok så enligt era rekomendationer så borde jag jämna ut det med att köra 30-30? Om hjulbasen blir kortare borde den då inte bli mer kvickstyrd? Eller tänker jag helt fel?

Tack för svaren grabbs, ni låter duktiga iaf :)

@ Sensei, nja jag hadde faktist slitit däcket hyffsat jämnt på Hondan... Visst var det mindre kvar i mitten men inga fegränder på sidorna :tummenupp

Vill gärna fortsätta med Pilot Power då de höll mer än 700mil!

Det satt ett 200/55 - 17 bak på min innan, men efter en kväll med Radical Riders sensommarfest, så åkte det på ett 160/55 -17 så jag kunde ta mig hem :hihi

Numera sitter det ett 190/55 -17 på.

200/55-17 var helt perfekt för mig, då jag gillar att slanga mycket, men kanske en aningen svårare att smeka kurvor med, 160 däcket kändes som om man höll på att välta hela tiden, så jag hoppas att 190 däcket kommer att funka denna sommaren :D

Stefan M skrev:
Sensei: höll du med om att jag hade vimsat bort mig eller ;-)

/Stefan M

Hahah Självklart :)
Nädå.. det finns viss tanke bakom ditt vimsande :) Och tanken verkar dessutom vara korrekt.. Så jag vimsar nog med :3freak

Anderzzon skrev:
Ok så enligt era rekomendationer så borde jag jämna ut det med att köra 30-30? Om hjulbasen blir kortare borde den då inte bli mer kvickstyrd? Eller tänker jag helt fel?

Tack för svaren grabbs, ni låter duktiga iaf :)

@ Sensei, nja jag hadde faktist slitit däcket hyffsat jämnt på Hondan... Visst var det mindre kvar i mitten men inga fegränder på sidorna :tummenupp

Vill gärna fortsätta med Pilot Power då de höll mer än 700mil!
Power är ett bra däck. Du kanske ska prova det nya power 2ct.
Har samma gummiblandning som nuvarande i mitten men mjukare på kanterna..
Borde få ännu jämnare slitage då.

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form