Anderzzon
No Pain, No Game
- Gick med
- 6 Mar 2005
- Hoj
- Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Halloj!
Tänkte passa på att fråga en sak...
Min bakre bromskiva är käss och jag behöver en ny.
Anledning: Ett ärkepucko som hjälpte föregående ägare att byta däck, lyckades pilla ut bromsklossarna och vände givetvis en åt fel håll.
Hur fan man nu lyckas med det? Nåväl det resulterade i ett icke önskvärt slitage på bromskivan som nu bör bytas då det hann köras någon mil på detta sätt.
Jag använder i princip aldrig bakbromsen men det kan ju finnas tillfällen då det behövs och jag tänkte nu få tummen ur och byta.
En ny kostar en tusenlapp
Men jag tänkte få tag i en bättre begagnad då jag som sagt nästan aldrig använder den.
Nu till kärnfrågan:
Vilka årsmodellers skivor passar?
Tex passar en R1 -01s skiva min -03a?
Tack på förhand!
Tänkte passa på att fråga en sak...
Min bakre bromskiva är käss och jag behöver en ny.
Anledning: Ett ärkepucko som hjälpte föregående ägare att byta däck, lyckades pilla ut bromsklossarna och vände givetvis en åt fel håll.
Hur fan man nu lyckas med det? Nåväl det resulterade i ett icke önskvärt slitage på bromskivan som nu bör bytas då det hann köras någon mil på detta sätt.
Jag använder i princip aldrig bakbromsen men det kan ju finnas tillfällen då det behövs och jag tänkte nu få tummen ur och byta.
En ny kostar en tusenlapp
Men jag tänkte få tag i en bättre begagnad då jag som sagt nästan aldrig använder den.
Nu till kärnfrågan:
Vilka årsmodellers skivor passar?
Tex passar en R1 -01s skiva min -03a?
Tack på förhand!