Vilken bromskiva passar? R1 -03

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Halloj!

Tänkte passa på att fråga en sak...

Min bakre bromskiva är käss och jag behöver en ny.

Anledning: Ett ärkepucko som hjälpte föregående ägare att byta däck, lyckades pilla ut bromsklossarna och vände givetvis en åt fel håll.

Hur fan man nu lyckas med det? Nåväl det resulterade i ett icke önskvärt slitage på bromskivan som nu bör bytas då det hann köras någon mil på detta sätt.

Jag använder i princip aldrig bakbromsen men det kan ju finnas tillfällen då det behövs och jag tänkte nu få tummen ur och byta.

En ny kostar en tusenlapp

Men jag tänkte få tag i en bättre begagnad då jag som sagt nästan aldrig använder den.

Nu till kärnfrågan:

Vilka årsmodellers skivor passar?

Tex passar en R1 -01s skiva min -03a?

Tack på förhand!

Ja det skall passa!

Var hittar du en ny bromsskiva för en tusing?

Anderzzon skrev:
2273238 Halloj!

Tänkte passa på att fråga en sak...

Min bakre bromskiva är käss och jag behöver en ny.

Anledning: Ett ärkepucko som hjälpte föregående ägare att byta däck, lyckades pilla ut bromsklossarna och vände givetvis en åt fel håll.

Hur fan man nu lyckas med det? Nåväl det resulterade i ett icke önskvärt slitage på bromskivan som nu bör bytas då det hann köras någon mil på detta sätt.

Jag använder i princip aldrig bakbromsen men det kan ju finnas tillfällen då det behövs och jag tänkte nu få tummen ur och byta.

En ny kostar en tusenlapp

Men jag tänkte få tag i en bättre begagnad då jag som sagt nästan aldrig använder den.

Nu till kärnfrågan:

Vilka årsmodellers skivor passar?

Tex passar en R1 -01s skiva min -03a?

Tack på förhand!

Ring runt på skrotarna och kolla om de har någon R1 02 eller 03 (jag antar att det är samma skiva på bägge årsmodellerna), där borde du ju kunna få en hyfsat billigt. Bakre bromsskivan är väl inte det första som tar i när man smäller med hojen...

Annars kan du ju ta tillfället i akt och köpa en Wave-skiva bak så pimpar du hojen lite på samma gång som du byter skiva, två flugor i en smäll! :banana

RJ skrev:
2273841 Ja det skall passa!

Var hittar du en ny bromsskiva för en tusing?

Ok, den hittar jag på Sthlms Mc varuhus

DR-Zätare skrev:
2274550 Ring runt på skrotarna och kolla om de har någon R1 02 eller 03 (jag antar att det är samma skiva på bägge årsmodellerna), där borde du ju kunna få en hyfsat billigt. Bakre bromsskivan är väl inte det första som tar i när man smäller med hojen...

Annars kan du ju ta tillfället i akt och köpa en Wave-skiva bak så pimpar du hojen lite på samma gång som du byter skiva, två flugor i en smäll! :banana

Va smart!

Haha ja det blir jävligt stek med en wave bak å org fram :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!