Vilken BOTT-hoj ska man ha?

Långt bort i helvete är rätta ordet.:) Som serien ligger i år skulle jag ha 80 mil enkel till närmsta tävlingen. Men inte ska man haka upp sig på såna bagateller.

Jupp, en liten serie för twinräsers, battle of the twins. :) 748 till 1200-något cc och twin är kraven.

Stenhårt. OCH JÄVLIGT trist att det går långtbortihelvete så man inte kan ta en spontanresa och åka och kika på dårarna. :fakta

/J

Väljer du en 1098S så har du lika hoj som förra årets vinnare och årets tabell etta.. :tummenupp

Tack, då har man fått lite idéer i alla fall. Säg mig bara en sak, varför ska man betala 40-50 % mer för en Ducati än för en Mille. Är de så mycket bättre??? Vad är Millens nackdelar? Har provat en Mille en gång bara några varv på bana och tyckte den kändes lite "tung". Var det inbillning? :confused:

brum

En KTM Superduke!
Kommer aldirg glömma när jag såg min första och enda BOTTtävling där en Superduke var med, och körde ifrån alla 200 000 tusenkronors Duccar så det visslade om det.:banana

Ducati kan ses som dyrt, men inte kostar de tvåhundra miljoner (200 000 tusenkronor) :va

Man får ofta vad man betalar för, så är det även med motorcyklar. Ta en 999S som exempel, den har Öhlins framgaffel, bakdämpare och styrdämpare. Det kostar väl lite kosing att sätta på även om det inte är några värstinggrejor.

Sen tror jag inte att det är hojen som begränsar när man kör BoTT, i alla fall inte till 100%. Kolla en resultatlista på BoTT (http://www.nordicbott.net/) så ser du vilka hojar som körs och på vilken plats de kommer. Inte alltid som dyrast är bäst.

/Markus

En KTM Superduke!
Kommer aldirg glömma när jag såg min första och enda BOTTtävling där en Superduke var med, och körde ifrån alla 200 000 tusenkronors Duccar så det visslade om det.:banana
Det borde varit första tävlingen som kördes -06
Då deltog förutom Superduke:en tre 748:or, tre 996:or och en 749:a samt en mille. Tror ingen av dessa kostar 200.000. Sedan va det nog inte Superduken som gjorde vinsten utan föraren.

En Mille R har ju oxå Öhlins både fram och bak och kostar inte alls lika mycket. Och visst är det så att det inte är materialet som sätter gränsen men jag har kört för många skithojar för att jag själv har haft den inställningen. Gängpaj överallt, plasticpadding och satan! Jag är trött på det.
Min fråga i tråden var ju inte vilken som är den snabbaste BoTT-hojen utan vilken som är lämplig för mig. Det kan ju vem som helst räkna ut att en 1098R för 250 000 kr är snabb med rätt förare. Jag har inte tänkt att handla för 250 000 kr. Men uppenbarligen så kan man göra bra resultat även med "sämre" hojar. Enligt resutatlistan. Men en bra hoj kan ju kompensera en dålig förare lite. :tungan

Ducati kan ses som dyrt, men inte kostar de tvåhundra miljoner (200 000 tusenkronor) :va

Man får ofta vad man betalar för, så är det även med motorcyklar. Ta en 999S som exempel, den har Öhlins framgaffel, bakdämpare och styrdämpare. Det kostar väl lite kosing att sätta på även om det inte är några värstinggrejor.

Sen tror jag inte att det är hojen som begränsar när man kör BoTT, i alla fall inte till 100%. Kolla en resultatlista på BoTT (http://www.nordicbott.net/) så ser du vilka hojar som körs och på vilken plats de kommer. Inte alltid som dyrast är bäst.

/Markus

Det borde varit första tävlingen som kördes -06
Då deltog förutom Superduke:en tre 748:or, tre 996:or och en 749:a samt en mille. Tror ingen av dessa kostar 200.000. Sedan va det nog inte Superduken som gjorde vinsten utan föraren.

Haha, du har koll på tävlingarna!
KTM:en kändes som en katt bland hermeliner i vilket fall när jag gick i depån och kikade men jag har nada koll på Ducati, det fanns några välgödda farbröder som såg ut att ha tokgrymma duccar sen vad de kostade vet jag jag inte. Det är jag som har förutfattade meningar om att duccar kostar mer än en genomsnittshoj kostar:tungan

Grevens Honda är ju knappast original, o han byter motorer o växellådor som vissa byter kalsonger.

ScaryRacing:
Det var hemskt vad du trycker ner på Ducati nu då? Vad var det för ngt gammalt ök du körde på egentligen? Du kan ju inte riktigt jämföra en gammelhyper med ngn modernare dito.
Min 999s har gått 1000mil bana nu, och jag har bara haft problem med en gaffel i anslutning till växellådan. Ingen dyr operation heller. Skulle kanske inte skrivit detta *peppar peppar*

Jag skulle rekomendera en 999s eller 1098s. Dom ligger bra i pris nu oxå. Honda SP1/2 var längesedan jag körde nu. Men känns lite tunga kanske. Men mycket hoj för pengarna. Mille har jag bara testat en gång. Men kändes helt ok på landsväg iaf.

Lycka till med letandet!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!