Vilken bil för ca100-150k?

Vill du ha det bästa tänkbara om du sätter ekonomin i första hand så är detta bilen för dig: http://www.blocket.se/vi/19737151.htm?ca=9_s
Dock så behöver du nog ha 2,4:an om du ska bli nöjd med motorn, även om 2,0:an går väldigt bra.
Det blir min nästa bil då den är oslagbar när det gäller andrahandsvärdet, billig försäkring, hyffsade priser på märkesverkstad, oslagbar kvalité etc.
Men lite tråkiga utseendemässigt sett...

Tyvärr så gillar jag inte sådana bilar, tycker Range Rover Sport är riktigt tråkig.
Ända som egentligen talar emot BMW 5serie är att de börjar se lite gammla ut, men fortfarande riktigt snygga med m-paket.

Blir man inte irriterad om man ska ha den som bruksbil?

Nä fan Jag kör min Ford F350 som brukis! Billig att äga och man ser bra i traffiken. Kanske inget man åker till Jukkasjärvi i men i övrigt en fantastisk bi... Flörlåt truck ska det va.

Vad du än gör så köp ingen Audi! Sämsta och dyraste biljävel Jag har haft. Sålde just min A4 -05 2.0 quattro och det känns som ett lekablock lättats från mitt hjärta.

Har en 540 tillsalu, dock gått längre än du tänkt dig.

Skön bil.
Såg riktigt fin ut dock gått lite långt, blir en combi om jag inte blir dum och köper mig en m5a

Vill du ha det bästa tänkbara om du sätter ekonomin i första hand så är detta bilen för dig japanare

Tyvärr så har jag inte åkt i någon bekväm japanare förutom Lexus, sen är de tråkiga, man ska åka bekvämt prio1 med automat.

Nä fan Jag kör min Ford F350 som brukis! Billig att äga och man ser bra i traffiken. Kanske inget man åker till Jukkasjärvi i men i övrigt en fantastisk bi... Flörlåt truck ska det va.

Vad du än gör så köp ingen Audi! Sämsta och dyraste biljävel Jag har haft. Sålde just min A4 -05 2.0 quattro och det känns som ett lekablock lättats från mitt hjärta.

Tyvärr får jag varken in den i garaget eller på min p-plats, men bra läckert och praktiskt måste ta och åka och testa en dodge ram, tyvärr vill man ha lite tryck och då sneglar man på SRT10 och blir fattig.
Så att ha en stor truck funkar till vardags?
Så Audi är skitbilar, fick du ett måndags ex eller bara skit överlag?

Last edited:
Tyvärr så har jag inte åkt i någon bekväm japanare förutom Lexus, sen är de tråkiga, man ska åka bekvämt prio1 med automat.

Det är ju en Lexus... Man åker faktiskt riktigt bekvämt i Avensisen, provkör den åtminstone.
Dodgen kan jag säga direkt att den åker man INTE bekvämt i. En kompis har en sån, den är skit.

För tråkig invändigt, dock vart den ok med snygga fälgar och en bra färg. Inte är det en Lexus invändigt ialf:rolleyes:

Bifogat

• 4884210412.jpg
    4884210412.jpg
    43.3 KB · Visningar: 53
Last edited:
Tvivlar dessvärre starkt på att RAMen är vidare bekväm att åka i, samma med tahoe och andra liknande bilar, om man skall åka långt blir det nog otrevligt.

Tvivlar dessvärre starkt på att RAMen är vidare bekväm att åka i, samma med tahoe och andra liknande bilar, om man skall åka långt blir det nog otrevligt.

Tahoen tycker jag iaf är bekväm att åka i. Jämförbar med bmws 5-serie i mitt tycke.
En dodge ram som är en pickup är en annan sorts bil och ett par hundra kilo på flaket där gör underverk för komforten :tummenupp

Kom på en sak jag själv upptäckte EFTER jag köpt min 5-serie touring
Den är förvånansvärt liten invändigt. Tänk på det om det är viktigt.

Kom på en sak jag själv upptäckte EFTER jag köpt min 5-serie touring
Den är förvånansvärt liten invändigt. Tänk på det om det är viktigt.
Inte så viktigt, ska få plats med cross kläder och annat skräp, förutom att bilen inte får kännas liten i förarmiljön.

Inte så viktigt, ska få plats med cross kläder och annat skräp, förutom att bilen inte får kännas liten i förarmiljön.

köp en mustang gt så e ja din för alltid, då behöver du inte ens prata omkull mig. Går bra med en 2005 men annars är 2008 jävligt snygg. Shelby går lika bra och Mustang Ellenor. Går bra med Mustang Saleen osså. :tummenupp

:kär

köp en mustang gt så e ja din för alltid, då behöver du inte ens prata omkull mig. Går bra med en 2005 men annars är 2008 jävligt snygg. Shelby går lika bra och Mustang Ellenor. Går bra med Mustang Saleen osså. :tummenupp

:kär
Kan du dammtorka, tvätta och prata svenska?

Tyvärr får jag varken in den i garaget eller på min p-plats, men bra läckert och praktiskt måste ta och åka och testa en dodge ram, tyvärr vill man ha lite tryck och då sneglar man på SRT10 och blir fattig.
Så att ha en stor truck funkar till vardags?
Så Audi är skitbilar, fick du ett måndags ex eller bara skit överlag?

Med edgebox för 5 kakor så drar du det flesta bilar från rött. Luftfilter, nya spridare och på med waistgaten så drar du nästan allt. Inte i toppfart iof...

Kvallen på Audi vet Jag inget om, var bara torkarmotorn som pajade på min. Det är alla irriterande features Jag hatar med bilen. Efter en månad är man sugen på att spränga skiten.

Jag var i samma sits något år sedan. Köpte en BMW 525i Touring -03 med drag och M-sport paket.
Finns en hel del av dem för BMW hade nåt paketpris på dem då.

Alla bilar rostar förr eller senare. Tyvärr har jag förstått att rost är ett problem med E39 generationen samt E46 generationen. En vän till mig har haft både fem och tre serie av denna generation och fått skärmar, dörrar och huv bytt på goodwill. Den ena bilen var import dessutom, men det hade ingen betydelse. Måste säga att jag tycker att det är snyggt skött av BMW.

I prisklassen 100- 150 tkr hade jag nog ändå övervägt att köpa en BMW trots ovan nämnda problem. Det är fantastiska bilar att köra med hög komfort.

Alla bilar rostar förr eller senare. Tyvärr har jag förstått att rost är ett problem med E39 generationen samt E46 generationen. En vän till mig har haft både fem och tre serie av denna generation och fått skärmar, dörrar och huv bytt på goodwill. Den ena bilen var import dessutom, men det hade ingen betydelse. Måste säga att jag tycker att det är snyggt skött av BMW.

I prisklassen 100- 150 tkr hade jag nog ändå övervägt att köpa en BMW trots ovan nämnda problem. Det är fantastiska bilar att köra med hög komfort.

Pga av rostproblemen så förlängde BMW rostskyddsgarantin till 6 år och det är aldrig ngt tjafs när problem uppstår. Garantin gäller från produktionsmånaden och 6 år framåt. Dvs en bil producerad 04.2003 har garanti tom 04.2009. Problemen är som jag uppfattat det störst på E39 och främst 96-01. Betydligt ovanligare på senare modeller. Det man ska kika särskilt på touringen är precis nedanför glasluckan. Där är det vanligt med bubblor och en ny baklucka kostar blod. Kolla även det beryktade fågelbadet innan för tanklocket. Utformningen av plåten där är felaktig så det bildas vattenansamling innan för tanklocket. Mkt vanligt rostställe. Problemen går inte att jämföra med de problem merca har haft, så stora är sällan angreppen. Synd dock att man inte lärt sig av AUDi och kört med helgalvat.

Det finns ju en uppsjö av bilar i prisområdet som du tittar på...

Var inte rädd för att gå in och buda på bilar på nätet heller. Farsgubben fick precis en Lexus IS220D -06 i Executive utförande som gått 3300mil för 190.000 kr via netbil.se och då var reservationspriset 220.000.. Säljaren var lite desperat efter pengar och gick med på affären, så det är helt klart prutläge på bilmarknaden idag.

Personligen så gillar jag dessutom Diesel mer än bensin, men du hamnar ju i brytområdet vid 2500 mil.. speciellt om man tittar på äldre dieslar med högre skatt och dessutom den skenande prisbilden på dieselbränsle.

Gillar man japanska bilar finns ju Lexus IS300 sportcross som alternativ, men det finns ju gott om tyskar i prisläget du tittar på. Amerikanska bilar håller jag mig borta från pga. kvalitén som jag ser på dem..

Mitt stalltips är att titta på en Octavia RS Combi av nyare årsmodell. Du får en 06:a med 3-4000 mil på mätaren för dom pengarna. Otroligt mycket bil för pengarna. Skaplig prestanda och bra med utrymme. Åker en Sedan själv och är riktigt nöjd.

Exempel: http://www.blocket.se/vi/16929629.htm?ca=11_s

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...