Vilken bil är tidernas fulaste bil?

Dom här Volvosarna är väl rätt coola?

_PHILIP.jpg

Philip var ju en godbit, synd bara att den aldrig kom i produktion, motorn var en pärla också, något att suga på för dom som hävdar att Yamaha-motorn är Volvo's första V8...

Toyota Pod
250px-Toyota_Pod.jpg

Nissan Pivo
nissan%20pivo.jpg

Renault Megan[al]e
renault-megane-dci-02.jpg

Last edited:
Philip var ju en godbit, synd bara att den aldrig kom i produktion, motorn var en pärla också, något att suga på för dom som hävdar att Yamaha-motorn är Volvo's första V8...

Är det B36:an som sitter i Philip, samma V8 som sitter i lastbilen Volvo snabbe?

lv420.jpg

Är det B36:an som sitter i Philip, samma V8 som sitter i lastbilen Volvo snabbe?

lv420.jpg

Näe, jag tror den hette något i stil med B4B*** eftersom det var utgångsmaterialet den gången.

B36 byggdes ju av 2xB18

Bägge motorerna är coola byggen dock.

Förövrigt gillar jag inte volvo alls...

Volvos första bil backades in i väggen vid första provkörningen, han som monterade in slutväxelklumpen i bakaxeln vände den fel, så att bilen gick baklänges på växlarna framåt, och framåt endast på backen :D

B36 är coolt, en här i stan som har en Amazon med en sån iknölad.

B36 är coolt, en här i stan som har en Amazon med en sån iknölad.

Och jag känner en som gjorde en sån konvertering för 20 år sedan...
Det skulle kunna vara samma bil, men det var nog ingen unik konvertering heller...

Det närmaste jag har kommit att äga en volvo var min Land Rover som hade en Volvo Penta MD32 motor (En 3.2L sexa avsedd för marint bruk, ursprungligen en Pega fyra som volvo på känt maner la till två cylindrar på)

Annars är ju både Volvo 340 och 440 riktigt vackra skapelser... Undrar om de som ritat dem idag känner sig extra stolta?

Ah, I stand corrected! Stod och valde mellan 300 eller 3000 men blandade i hop med den tidigare, men den hette ju 200zx,

3000 GT är väl en mitsu om jag inte missminner mig? Finns väl som Ford med?

Yet again, you need to be corrected! :D

Du blandar ihop modellerna.
Rätt modellbeteckning är 300 ZX respektive 200 SX.
Mitsubishi 3000 GT har ett amerikanskt syskon i Dodge Stealth.
Är det något annat jag kan hjälpa dig med?

Hur fan kan man ens vilja köpa nåt sånt :va Vilka tillverkar dom där? Scion har jag inte hört talas om innan...
Fattar inte heller hur man kan kopa en skolada pa 4 sma skateboardhjul:huvet
Tacka din gud att du aldrig sett eller hort talas om Scion innan, hoppas du aldrig far se en heller:näsblod
Det ar ett dotterforetag till Toyota.

Scion var fan horribel, usch kräkas usch igen....tom Leyland Princess framstår som ett designmästerverk värdigt Louvrén i jämförelse...

Jag har kollat upp det där nu, och givetvis hette motorn B8B, eftersom det var en dubbel B4B, på samma sätt som B36 var en dubbel B18.

Det var förövrigt B8B som volvo själva planerade att sätta i Amazonen, dom lyfte helt enkelt ur motorn ur Philip och stoppade in den i en modifierad Amazonkaross, men det blev inget av det heller...

Fy fan!:gråta
MEN det ar inte ovanligt att se sadana Scions hottade till max pa gatorna har, har sett ett tiotal som har 13 tums kromspinners, kjolpaket 3 mm fran marken etc etc, det ar INTE ovanligt att se skiten!:huvet

Ger dom bort dom som någon slags socialhjälp där borta?

Fast amerikanare har ju aldrig varit kända för sin smakfullhet heller....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman