Vilken bil är tidernas fulaste bil?

Tycker Volvo C30 är en het kandidat, att Di Leva nynnar i reklamen som annars mest påminner om Desperate Housewifes gör den om möjligt ännu fulare, bortsett från det uppenbara då att den ser ut som Volvo 480 bakifrån, som jag då kan nominera till en topp10 fulaste bil.

På fulmenyn från England- Reliant Robin:
97-reliant-robin.jpg

Den där blåa trehjuliga bilen som Mr Bean terrar i var och varannat avsnitt! :yoparty

Fulaste bilen? Finns bara ett svar på den fråga: Hummer H2, gärna NBA-pimpad så den ser ut som ett jävla horhus på hjul...:zpy :zpy Bara att inse att folk med för mycket pengar och dåligt omdöme inte bör få föröka sig.:arsele

Nya saabarna med kattögon. Ser hur billigt ut som helst. Även med dom vita "Biltema" baklysena på kombimodellerna :D

Det som jag tycker gör en bil ful är när det lagts ner någon miljard på att designa den som ett nyskapande designunderverk, och sedan har allt bara gått fruktansvärt fel. Som Multipla (må alla Multipla för evigt brinna i helvetet). Man får lite en känsla av kejsarens nya kläder. Visst, italienarna kan designa när de lägger den sidan till. Men det betyder inte per automatik att allt som spaghettikokarna har skissat fram är värt att gå i produktion.

Sedan så finns det ju bilar som blivit formgivna mest med tanke på funktion. En gammal Lada t.ex. är byggd för att frakta en kommunist från punkt A till punkt B, utan tanke på designpriser eller liknande. Inget större fel med något liknande. Om inte bilen heter t.ex. Volvo 740. Eller i stort sett vilken annan Volvo som helst efter Amazon. Volvo C30 anser jag vara det mest intressanta som kommit från Volvo på bra många år.

En intressant Fiat:
MadonnaDiC_2.jpg

:tungan

Chevrolet Transport/Lumina? av denna modellen vinner nog inga skönhetspris.
488752052img1.jpg

Finns många bilar som inte är snygga, många där till som är direkt fula! Men sen har vi Fiat multipla.... Den är ju i en helt annan klass!! :skrämd

Tatra type 77
Tjeckisk statsmannabil, för de mest betydelsefulla VIParna...
V8, luftkyld, monterad i skuffen. Har ett svagt minne av det kan vara en 2-taktare...?
tatra-t77-2.jpg

tatra-t77-1.jpg

Eller uppföljaren? typ 87. 3 liters V8 på 75 hk.
tatra2b.jpg

Tatra type 77
Tjeckisk statsmannabil, för de mest betydelsefulla VIParna...
V8, luftkyld, monterad i skuffen. Har ett svagt minne av det kan vara en 2-taktare...?
tatra-t77-2.jpg

tatra-t77-1.jpg

Eller uppföljaren? typ 87. 3 liters V8 på 75 hk.
tatra2b.jpg

Inte snygg!!
Men så ful så den är frän på något vis:va :tummenupp

Alla modeller och varianter från Volvo...

Det liksom lyser nåt skabbit över dem. Ser ut som nåt katten skulle släpat in...

Volvo 480 och Subaru XT turbo är det jag kommer på för tillfället.

Nya volvo C30 är juh tragiskt ful bakifrån...nästan pinsamt. :näsblod

Du ska se att alla kommer tycka att c30 är fin. Bara man vänjer sig. Inte ens jag har gjort det. Men känner det på mig.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman