Vilken bensinmack tankar ni på?

Statoil med Statoil-kort. 15 öre rabatt per liter, 1% bonus på alla inköp (ja, det blir en och annan korv på macken) och checkar tillbaka i brevlådan som kan lösas in mot kontanter.

Som någon skrev, den sträcka man kör på en sommar ger någon hundring i rabatt totalt så egentligen; varför bry sig? Men samtidigt, då vissa mackar (oftast statoil här iaf) tar 30-40 öre mer per liter så väljer jag någon av de som ligger lägre i pris.

Tankar på Jet eftersom de inte har rabatt till sina kunder. Jag tycker rabatter och kuponger borde förbjudas. Det är ett fjantigt förnedrande system. :pannkyss

Håller med till fullo. Är grymt trött på kassörskornas: - Har du medlemskort? och utanför Willys sak man släpa med sig halva p-biljetten in för att få en femma !!? För en femma förnedrar jag mig inte med att tigga med en papperslapp i kassan.

Kostnaden för bensin när man kör hoj känns totalt ointressant.
Man stannar och tankar vid närmsta mack när det behövs.

Jag använder oftast OK/Q8 obemannade stationer både när jag tankar bilen och hojen, blir några hundringar i bonus på ett år om man är medlem.

Var hamnar han då?

2mil norr om gävle eller 2mil söder om stockholm pucko!

Jag tankar oftast på Hydro, för att det finns en mack i närheten, jag har kort där och dom är ofta billiga.

Annars så bor ju jag i norrland, här får man tanka på den mack som finns när man är ute och åker, skulle jag skaffa ett bensinkort i dag skulle det bli ett Statoil, då det är en av dom vanligaste.

Men som sagt, när man är ute och åker brukar det sluta med VISA kortet IAF...

tankar ofta på OK Q8 för jag har kort där. Annars tankar jag var som helst med bankortet när behov finns.

OKQ8 för det mesta eftersom dom faktiskt fortfarande har mer än
korv i tillbehörshyllan:tummenupp

Last edited:
Tankar på Jet 9/10 ggr för att de e anings billigare.
Eller "mindre dyrt" är väl korrekt ordval då billigt och bensin sällan går hand i hand.

Surrade med min farfar häromdagen då han bl.a nämnde att på hans tid köpte han diesel för 19öre litern och att han hade nån vän med en gengas driven mc...

Inte för att de har nånting med saken att göra egentligen, men de får mig att tänka iaf. Antingen ska jag ta en tidsmaskin lagom i tiden till andra världskriget eller så ska jag konvertera min gixxer till gengas ..

Tankar på dom mackarna där man inte behöver kliva av knarren, stoppa in kortet tanka och uiila iväg :tummenupp

Funkar bra på Shell å Preem här i stan!

Den som är närmast. Har iofs ett Statoil-mastercard, men det är mest för att jag ändå ska ha ett mastercard någonstans. Skillnaden i pris mellan olika mackar är en piss i universum jämfört med de totala kostnaderna för hojen, så det finns ingen anledning att lägga energi på.

En av dem som har flest mackar i närområdet såklart, så att du kan använda ditt kort så ofta som möjligt. I mitt fall Statoil.

Det är nämligen ingen av kedjorna som är mindre ockrare än någon annan. Jet, Q-star etc är något billigare men har inte lika många stationer känns det som...

Last edited:
2mil norr om gävle eller 2mil söder om stockholm pucko!

Jag tankar oftast på Hydro, för att det finns en mack i närheten, jag har kort där och dom är ofta billiga.

Annars så bor ju jag i norrland, här får man tanka på den mack som finns när man är ute och åker, skulle jag skaffa ett bensinkort i dag skulle det bli ett Statoil, då det är en av dom vanligaste.

Men som sagt, när man är ute och åker brukar det sluta med VISA kortet IAF...
Trodde att renknullande lappdjävlar (alla bosatta norr om Jönköping) kokade eget.
Var det fel?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...