vilken bensin i tanken

#Olsson# skrev:
2111198 Härligt att någon står upp mot OK's folk och totalsågar hårt. Själv är jag bara en simpel budbärare som möjligen använder kryddan - Aromat i diverse matförsök. Han påstod aromater, men hur som helst tycks lagen trots allt kräva någon form av renande tillsatser, så något måste det väl vara, eller?

Kom just på att det visst kan vara aromaterna som rengör då Xylene industriellt används som lösningsmedel. Lite märkligt då att de additiv som säljes med samma uppgift inehåller helt andra saker
:va

Tål att undersökas, stay tuned......

R1 racer skrev:
2111230 Någon som vill ha Toulene för att blanda i soppan för att höja oktan talet så kan jag nog fixa några liter hit o dit :)

Jag vill ha, var kan du fixa det ifrån?

Skulle vara kul att få återanvända de riktigt roliga topparna som användes innan den nya miljövänliga racesoppan gjorde sitt intåg.....
:banana

Boris JR skrev:
2111311 Kom just på att det visst kan vara aromaterna som rengör då Xylene industriellt används som lösningsmedel. Lite märkligt då att de additiv som säljes med samma uppgift inehåller helt andra saker
:va

Tål att undersökas, stay tuned......

Nu minns jag bara lite luddigt men han nämnde tillsatser som tydligen hade ett antal olika positiva effekter och argument varför de är med blir inte så tydligt liksom. Dessutom fanns det inga namn för dessa, de använder interna namn som tillsats #4, #7 eller liknande. Min oerhörda kompetens på kemi, fick mig att uppfatta att de helt enkellt beskriver dessa ämnen endast med hjälp av kemiska formler.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT