Vilken bana e roligast i Sverige

CalleP skrev:
Tjena.
Ska upp och ta licensen nu i helgen på Midlanda banan. Kommer att köra motard. Vilka banor e roligast och hur e Midlanda?
Någon själ där ute som vet och vill del amed sig av sin värdefulla information?

:yoparty ROCK ON

Midlanda är riktigt kul, men kunde gärna haft ett par vänstersvängar till - det blir väldigt mycket höger om man så säger. Två långa raksträckor som inte är till fördel med motard, men med stor motor och bra drevat så klarar man sig hyfsat. Jag skrev ett litet reportage för klubbtidningen senast jag var där som kanske kan ge några hintar om bansträckning m.m.:
http://irt.slu.se/tomk/sm/midlanda03-1/

CalleP skrev:
Tjena.
Ska upp och ta licensen nu i helgen på Midlanda banan. Kommer att köra motard. Vilka banor e roligast och hur e Midlanda?

Midlanda funkar ganska bra med en CRF, åtminstone med 40 kugg bak och 14 fram. Men jag tror att vilken bana som helst (utav dom stora) funkar bäst med din CBR. Men om vi utökar till nordens banor så ligger Motopark/Virtasalmi absolut överst, oerhört snabb asfalterad berg- och dalbana :tummenupp

Falken glömde jag ju bort, en sjukt snabb bana som kräver balls

Jag har bara kört Midlanda och Sviestad och de är rätt lika med bara en riktig vänster. Midlandas långraka är dock rejält utför så det är tung bromsning inför högern där. Plus att starten går i uppförsbacke som tydligen är lite ovanligt. Det var nog fem år sedan jag körde där nu men i chikanen innan långrakan var det lite ojämnt och fladdrade lite har jag för mig, spelade ingen roll med Formel Ford men med hojen var det lite obehagligt tyckte jag då. Är själv norrlänning och tycker det är bra att det finns i alla fall en bana uppöver. :tummenupp

CalleP skrev:
Tjena.

då träff vi där :tummenupp

midlanda är en "start stopp bana" med en "lång" raka...så du får dreva om crf450:n lite :D

Själver så har man bara kört sviestad.. så ja får väl ssäga att den e bäst.. De lär ja bli ensam om här tror ja.. hehe

Chris Ash skrev:
Falkenberg är den enda bana jag kört som jag har riktigt svinkul på hela varvet runt.
Jo, så är det faktiskt - den är hysterisk och samtidigt avslappnad.

Niklasinorr skrev:
Midlanda funkar ganska bra med en CRF, åtnstone med 40 kugg bak och 14 fram. Men jag tror att vilken bana som helst (utav dom stora) funkar bäst med din CBR. Men om vi utökar till nordens banor så ligger Motopark/Virtasalmi absolut överst, oerhört snabb asfalterad berg- och dalbana :tummenupp

Virtasalmi vore nog inte så jävla skoj med en motard men Midlanda går nog an.
Annars är det den fetaste banan jag sett live. Lätt värt några xtra mil och åka.
Midlanda är ganska kort och hyfsat knixig, lite ojämnheter i vissa kurvor.
Svista går förmodligen fetbort på motard.
Själv tycker jag inte att Gotland var sååå jävla bra men det kan ha varit för att det var så halt när jag var där.

En sak jag funderar över är varför man inte kör vänstervarv då och då. Svista skulle bli lite skojigare om man körde förmiddagen som vanligt och eftermiddagen i vänstervarv.

Last edited:
soppatorsken skrev:
En sak jag funderar över är varför man inte kör vänstervarv då och då. Svista skulle bli lite skojigare om man körde förmiddagen som vanligt och eftermiddagen i vänstervarv.
Torparn baklänges blir för enkelt, dessutom så är väl bollhaven lagda för högervarv.

GSXR1100R skrev:
Torparn baklänges blir för enkelt, dessutom så är väl bollhaven lagda för högervarv.
Hörru, ta hand om dina ungar!
Det regnar ju inte idag :kocko

:hihi

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...