Vilken 600cc sport va testvinnare 2006 ?

zOdi

jahaja
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Yamaha r6 -06
Som topik lyder

Ska byta bort min motard mot en ny sporthoj nu i vår men jag missade bikenummret förra året när dom testade supertsportklassen för 2006 års modeller.
2003-2005 va det kawasakis 600cc som va testvinnare vad jag kan minnas ifrån bike men jag ska nog köpa en 06:a 600cc, kanske 07:a men dom ligger lite över budget nu.

Som topik lyder

Ska byta bort min motard mot en ny sporthoj nu i vår men jag missade bikenummret förra året när dom testade supertsportklassen för 2006 års modeller.
2003-2005 va det kawasakis 600cc som va testvinnare vad jag kan minnas ifrån bike men jag ska nog köpa en 06:a 600cc, kanske 07:a men dom ligger lite över budget nu.

Har för mig att det var Triumph 675, rätta mig gärna om jag har fel.

Triumph 675 vann MasterBike "600cc" testet.
Aprillia vann 1000 kubikarnas test.

Finns bara ett givet alternativ Ärr Sex!!! :yoparty :tummenupp

mjo det är väll vad jag oxå ha kommit fram till men det enda jag har kunnat jämföra är designen och där e ju r6 helt klart snyggast...
men vilken av japanarna som e snabbast runt en bana, skönast att köra vet jag inte...

mjo det är väll vad jag oxå ha kommit fram till men det enda jag har kunnat jämföra är designen och där e ju r6 helt klart snyggast...
men vilken av japanarna som e snabbast runt en bana, skönast att köra vet jag inte...

Tror ovanstående inlägg gällde rankingen i testet. Dvs R6an kom tvåa. Och var nog således säkerligen den snabbaste av japanerna.
Hur den/ dom är att köra är väl väldigt individuellt och beror nog på förarens längd och tidigare erfarenheter.

Hade jag haft cash skulle jag åkt å köpt en ny 06a R6 direKKt! :yoparty
Har haft både en 99a och en 03 och vart toknöjd med båda.

Äh, nu ska jag säga ett par sanningens ord:

Dom är skitbra allihop!! Köp den som du tycker är snyggast. Skillnaderna rent prestandamässigt mellan dem är för liten för att spela nån roll!

Triumph Daytona 675
Yamaha YZF-R6
Suzuki GSX-R600
Kawasaki Ninja ZX-6R
Honda CBR600RR

åhfan så r6 kom 2:a efter triumphen, då känns det ju valet ganska givet efter som den oxå e snyggast :tummenupp

Det e svårt å hitta nån vettig info om r6:an pga av r6/r1 tråden e 100 sidor lång och till 90% snackas det r1 där... e ju ett heltids jobb å läsa igenom den för lite r6 info ffs:huvet

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman