Vilken 3-mobil ska man ha?

CJ900RR skrev:
det finns firmor som lever på att låsa upp telefoner. köp den med tre fri 300, lås upp den och använd ditt telia. men då måste du dock betala 300 pezetas i 12 månader...

Är du helt tokig människa?

Har TRE nu och har det fortfarande. Har väl haft det i typ 9 månader nu och inte hft några större problem.
Det som är drygast nu är min telefon, en LG 8110, som håller på att pajja. Börjar att hata luckor och storleken på mobben.
Jag vill ha SonyEricsson K750i el. K700 eller K500i

McFille skrev:
Annars kan du köpa den "clean" för 4665:- HÄR, och sen bara tjoffa i ditt Telia simkort.

Billigast i Sverige enligt Pricerunner.

Fast det är många ställen man kan köpa den på. Men ingen kan leverera :-(

Har ett fri300-abonnemang som går ut nu i veckorna.

Jag har inte haft några som helst problem varken med telefonen (Nec e616v)eller Tre:s tjänster, och det skadar inte heller att jag fick en 2-i-1laddare och två extrabatterier när jag var och uppdaterade mjukvaran gratis hos dom.

Men det lutar dock mot att jag köper en Nokia 6230i istället för en ny 3g-lur, för det finns ingen som väcker något ha-begär. Z800i verkar vara en najs lur, men jag ryser i kroppen när jag tänker på en SE-telefon... :3freak

har nu fått min z800 och är hittills väldans nöjd. en fråga bara. ska jordgloben verkligen vara igång? den uppe i vänster hörne på displayen som visar att gprs är igång. har inga tjänster som använder den igång men den vägrar att slockna.

CJ900RR skrev:
har nu fått min z800 och är hittills väldans nöjd. en fråga bara. ska jordgloben verkligen vara igång? den uppe i vänster hörne på displayen som visar att gprs är igång. har inga tjänster som använder den igång men den vägrar att slockna.

Prova att starta om den.

Har fått min Z800i idag! Ser riktigt najs ut, men skall dock vänta med att leka med den tills imorrn. Låter den vara på laddning över natten så att batteriet kickas igång ordentligen. Vill ju få ut bästa möjliga batteritid!

Köp min NEC e616 med 4 batterier, 3 laddare + billaddare. Lite tuggskador på den från hunden, funkar helt perfa dock. 300:- och den är din.

Köpte en V800 förra månaden som jag dag två körde en unbrand & unlock på så nu kan jag köra alla operatörer i den och slipper Vodafone Live-menyerna samt har den uppgraderad till en Z800 :yoparty

Är nöjd i det stora hela med telefonen även om jag egentligen gillar Nokia bättre. En helt okej lur, inte super impad på batteritiden men 3G-telefonerna har ju lite sämre batteritid. Tycker telefonen kan vara svår att höra när den ringer ibland då högtalaren sitter på utsidan av "locket". Hade varit bättre om den satt upptill.

Har inga problem med täckningen (Vodafone) och det finns faktiskt ett par ställen som funkar bättre än innan. Dock så märker jag att den i första hand väljer 3G istället för 2G och det kan ge sämre täckning. Hur menade jag då? Jo så här:

Exempel, vi har fullt utbyggd 2G-täckning inomhus på jobbet, mottagningen står i taket överallt och jämt. Min telefon väljer dock en 3G-mast "på stan" och kanske visar 70% full täckning istället för att välja 2G som ju finns närmare. Om jag däremot skiftar till 2G eller startar om telefonen så står täckningen i topp och då på 2G-nätet. Jag misstänker att den "handover" som skall ske är lite si så där... Dock så är ju 3G bättre i första hand för att kunna nyttja tjänsterna så jag förstår om den är programmerad så. Möjligen att det kan lösas med en uppdatering i framtiden.

Kör både Telia, Vodafone och Tre i min telefon för att testa lite, dock så är Vodafone mitt förstahandsval.

McFille skrev:
1. Redan idag har 85% av Sveriges befolking 3G täckning. Vet inte vart du har fått din siffra ifrån, men den verkar överdriven.
Visst, täckingsyta och antalet människor som har täckning är inte samma sak, men ytan är ändå ganska ointressant.

Saxat från www.telekomidag.com

"PTS väntas ta beslut i juni om böter för de 3g-operatörer som inte byggt ut sina nät enligt villkoren från 2000. Sju till åtta procent av befolkningen saknar fortfarande täckning för 3g, främst i glesbygden, rapporterar Ny teknik. Dessutom täcker 3g-nätet endast en fjärdedel av landets yta. Mot bakgrund av detta ställer forskare från Skogforsk, KTH, Handelshögskolan representanter från Lantbrukarnas riksförbund, Sametinget och Skogsindustrierna krav på att 3g-operatörerna ska kunna titta på andra tekniker än umts."

Fick lov att köpa en ny telefon förra veckan.
Det blev en Nokia 6680 och den verkar väl okej men är lite missnöjd med passningstiden har iofs bara laddat den 2 ggr så det kanske blir lite bättre efter nåra vändor?

Rasorblade skrev:
Har haft E1000 och har nu V800 uppdaterad till Z800i.

Rekommenderar Z800i, E1000 är ok men Z800i är mkt bättre!! :tummenupp

Sitter själv med en v800 som jag funderar på att uppdatera till Z800. Har dock hört att det kan bli problem? Har du märkt någon skillnad förutom att vådafåns menyer och all annan skit försvinner? Hatar verkligen det här Vodafone Line-tjafset. Luren är ju trött och funktionaliteten sämre än för "orginalet"

Känner du någon som kan uppdatera, eller skickade du in telefonen ?

/K

955i skrev:
Köpte en V800 förra månaden som jag dag två körde en unbrand & unlock på

Var gjorde du det? I Sthlm, eller skickade du iväg den till tex Mumien eller någon av de andra ?

TRE är skitdåligt! Jag var dum nog att hoppa på deras crap och vad ska man säga, jo, är man en som gillar sköna flashbacks från 1983 när man fingrade på farsans superhäftiga NMT 450 med coola ljudeffekter och sprak som låter som ett överslag i ett proppskåp så visst då är det FET-RÄTT med TRE. Annars går det bort. :huvet

Starstriker skrev:
Sitter själv med en v800 som jag funderar på att uppdatera till Z800. Har dock hört att det kan bli problem? Har du märkt någon skillnad förutom att vådafåns menyer och all annan skit försvinner? Hatar verkligen det här Vodafone Line-tjafset. Luren är ju trött och funktionaliteten sämre än för "orginalet"

Känner du någon som kan uppdatera, eller skickade du in telefonen ?

/K

Gjorde det här i gbg för 150:-!! :yoparty

Vodfåne har ju en massa spärrar och fula menyer som försvinner, men jag använde inte telefonen utan direkt efter köp uppgraderade jag den.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT