Tja..min K1a som jag piskade ur 4000 mil å gick som en raket..sen när jag uppdaterade till K7 så är det ljusår till det bättre!
Konstigt vore det ios annars
Men jag valde främst K7 före 05-06 pga förarkomforten, jag till hör den del av befolkningen som passerat 1,80 på längdskalan och ligger närmare 3-siffrigt på vågen..dom tidigare generationerna var små i sizen och lämpar sig för piloter runt 1.65-1-1,75 samt snittar runt 60-75kg..då är dessa klockrena, K7an är "större" i dimensionerna, känns rymligare och en aning bekvämare att åka omkring på längre turer, ställbara fotpinnar original, man sitter mer " i " hojjen än dom tidigare generationerna.
Vad bekommer fjädringssnacket på K7orna så, visst, ingen rök utan eld, men är den nånting som drabbar oss vanliga åkare?
Mja...kolla vilka som uttalar sig: Minin, ett gäng hojreportrar som lever på att piska hojjar samt en å annan hetsporre på gatan..
Jag frågade en kille som just sålt bort sin K7a mot en K6a om just det som han upplevde var "svajjigt"
Ja, om man drar upp hojjen runt 220-230 på slangen så gungar den

, okej, det gör ju inte jag då...
Å sen när man ligger i 240-250 i böjjarna så gungar den..okej..
Jag brukar säga, ska du åka RIKTIGT fort på bana, kör då på RIKTIGA däck, slicks, inte på gatdäck och pip att dom inte pallar, samma med fjärdring..kör du så pass med tanke på att hojjen är byggd för medelsvensson generellt så köp då komponenter som motsvarar dina krav..öhlins...
Sen påverkar körstil som alltid..kör man digitalgasa, av-på, så blir oftast resultatet därefter..
Var ut senast igår kväll och konstaterade att K7an utan krångel dundrade upp till 253 på 5an innan man skickade i 6an vid 12900varv, lite småsvängig väg..UTAN ett minsta bekymmer om svajjig och svampig, jag har bara satt in rätt SAG och justerat komp/retur.
Mer som talat för K7an är den elektroniska styrdämparen, mycket bra!
Där man över krön fladdrade som en vante..lungt och snällt!
Slirkopplingen är åxå guld värd, där man förrut, tex på Gelleråsen uppe vid Ejes stampade ner i lådan och baken kastade runt som en grillvante i lågor..nu bara ser man varvräknaren rusa iväg!!
Enda som var en besvikelse var bromsarna..urk...svampiga som heter duga, nåja lite Galfer Waweskivor, stålspunna slangar och radialbromsgrepp från ISR botade den åkomman, bort med kat. och Boforskanonerna, på med PCIII, K&Nfilter, och handbyggd titanpipa från Racefit så var det bara att börja njuta ordentligt!
Är mycket nöjd med min K7a...jag var på vippen att köpa en K5-K6 då dom började få riktigt attraktiva priser men sittställningen och den där något ororande saken om rambrott på 05-06or ( en polares gick av vid styrhuvudet) samt avsmaken av det där batmanliknande framlyset gjorde att det blev ett EKG-hopp i sedelpressen och det fick bli en K7a