Vilken är SÄMSTA hojen du kört ?

  • Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date
i ordning, 1 är sämst.

1.Kawa Z1 900,duktigt trimmad och ombyggd till stelbenschopper med bildäck bak. (kommentarer ang väghållning, lr avsaknad av sådan är överflödiga)

2. Suzuki GT 125, paralelltwin 2-takt om jag inte missminner mig. Uselt chassi, usla bromsar, inget drag.

3. Körskolans DR 650 (borrad till 700) Själva hojjen är det inget fel på eg, men när den andra dr:en som är strypt till 25kw går fan så mycket bättre, känns rappare då undrar man vem som "trimmat" den borrade. Den bara vibrerade tyckte jag :gnissla

4.Trajja Bonneville 750, med några suspekta Amal rejsfuggar m trattar. Skitball o köra om den gick igång på första kicken, annars vart den sur :mad: Vilket innebar att man kickade ungefär en månad för o få igång den. Lättkickat var det oxå, eller INTE :3freak Chassi=gummi, bromsar= nej. Men souuuundet gick inte av för hackor med megafoner :tummenupp
 
Honda CB 400 N

En riktig kalleanka hoj allt va tamefan skit
Sen att den är ful :zpy Förlåt alla CB400 ägare :tomten
CB400N-R33.jpg
 
2ono skrev:
En riktig kalleanka hoj allt va tamefan skit
Sen att den är ful :zpy Förlåt alla CB400 ägare :tomten
CB400N-R33.jpg


HAHA!! Den svarta ska det va.. :7peta jag tycker den är ganska så snygg faktiskt. Saknar min gamla.
 
Bingo skrev:
Sportster 883. Den var obeskrivligt dålig.

Håller med där...bromsarna var så dåliga att det förmodligen gått fortare att stanna med fötterna...
 
Kom på en kul hoj jag provade i ungern, en mz 250, med trumbroms.... :skrämd ,sen åkte jag omkull, resultat :kryckor . Men oj vilka söta :nurse det var på sjukan i Siofok, Balatonsjön.

fast synd kalla det motorcykel.... :huvet
 
Hmm.. vet inte vilken jag ska sätta som nr 1...

Valet står mellan GSXR 750 -00 (tror jag), eller VTR 1000F.
(Skulle kunna sätta mille -02 där åxå, men bara i några minuter.. sen byttes däck å fjädringsinställningar.. så var den bäst igen!!)

(Bör väl tillägga att en av de bästa jag kört är GSXR 750 -00,
 
paprika skrev:
HAHA!! Den svarta ska det va.. :7peta jag tycker den är ganska så snygg faktiskt. Saknar min gamla.
Håller med, tycker de där klassikerna är sköna. Undrar hur många som har kört dessa hojar i nutid och jämför med moderna hojar? Det intressanta är ju hur dålig hojen var när den var ny.

Jag angav Yamaha 750 Seca som körskolan hade och under tiden jag körde så köpte de in en Kawa 750 Zephyr och den var helt underbar jämfört med Secan, de var ju någorlunda samtida i alla fall. I modern tid vet jag inte om jag blivit riktigt besviken på någon hoj, det ska vara KTM 950 Supermoto då som inte var rolig, gaffeln bottnade ju direkt.
 
:)

det måste vara URAL-sidvagnsas! med kick som gick av när vi skulle starta aset. Jag provade endast för att det var ett sånt as så att jag var tvungen att få känna på ren rysk skit! el. vicket land den nu kommer från.
CBX 1000 6cyl!! var nog en Sveavägskiller 1981 men nu för tiden är det 330kg japansk dösushi 24 ventiler o bröölande fuggar! drar 1,5L på tomgång o har en frontkåpa med ett cv-värde värre än stopp-skärmen som hänger bakom en dragster :lol

Nä tacka vet jag kt ÄMMMMH ! JÄH!
/e
 
Buell XB9R utan tvekan... Stenkross till växellåda o allmänt äcklig att köra, antar då att alla HD är likadana..
 
Neutral skrev:
Håller med, tycker de där klassikerna är sköna. Undrar hur många som har kört dessa hojar i nutid och jämför med moderna hojar? Det intressanta är ju hur dålig hojen var när den var ny.

Jag angav Yamaha 750 Seca som körskolan hade och under tiden jag körde så köpte de in en Kawa 750 Zephyr och den var helt underbar jämfört med Secan, de var ju någorlunda samtida i alla fall. I modern tid vet jag inte om jag blivit riktigt besviken på någon hoj, det ska vara KTM 950 Supermoto då som inte var rolig, gaffeln bottnade ju direkt.

Köpte min Z1000 -78 ny. Jämför jag den med min cbX -80, är skillnaden stor. I jämförelse med Blade´n från -95, är den ASTRONOMISK!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top