Vilken är SÄMSTA hojen du kört ?

• Thread starter Thread starter Gabor
  • Start date Start date
Kussens Royal Endfield...! Den startar överhuvudtaget inte när quicksilvret sjunker under 10+. Rätt kass hoj som han förövrigt köpte i delar när han va dyngrak! Vaknade bakfull på ett hotel med Royal Endfild T-shirt på sig med ett köpkontrakt i fickan! :tummenupp

Om vi nu är lite vidsynta med begreppet "hoj":
Piaggio Hexagon (125 cc fyrtakts scooter). Tveklöst!

Jag hyrde en i utlandet och redan vid första närmandet var det en liten skräckupplevelse. Hög där den stod på sitt stöd, fötterna når inte ned till marken på normalt vis utan måste ta omvägen runt "fotplattan". Vinglig och smått lömskt svårkontrollerad inne i stadstrafiken. Ute på landsvägen krävde den gott om framförhållning med sina ordentligt usla bromsar. Jag överdriver inte när jag säger att ramen flexade riktigt duktigt vid en 180 graders U-sväng i promenadfart med skjuts. Sedan så klarar den knappt svensk motorvägsfart och det skall den heller inte göra, inte med det chassit.

Här på forumet har förts debatt om sporthojars farlighet. Jag tycker det är dags att debattera scootrars farlighet i så fall.
I jämförelse känner jag mig otroligt trygg på min "spårthåjj"!

Sportster 883 sänkt med fransar på det höga smala styret. Man satt som en dvärgpudel som tigger godis och hade ingen känsla alls för körningen.

Sportser 883 (sportmodellen med dubbla skivor fram), helt enkelt sämst på allt.

Näst sämst Honda Tiger 2000, på tredje plats Suzuki GSX750 -81 (om ändå wobbel = njutning)

har inte kört den, men jag gissar att Dnepr kan vara rätt kass.... Nån som vet?

Fan, nu blir jag ju sugen på att testa en Sportster bara för att se om den verkligen är så genomkass som alla skriver, vart finns närmsta HD-handlare? :)

Personligen vet jag inte vilken den sämsta hoj jag kört är, jag har nog tyckt att alla hojar varit roliga på något sätt och vis, men så har jag ju inte heller provkört så många 125:or från tidigt 80-tal som ni andra verkar ha gjort :).

Den konstigaste hoj jag kört är försvarets gamla klassiska MC 258, men den är ju råball så den kan jag inte välja...

Ja för fan nu blir man ju riktigt nyfiken på Sportstern ! Har provsuttit en, och det var som att sitta på en sågbock. Kändes jävligt liten trots att den väger över 250 kg.

Sämsta hojen var en Knasig Harley-Davidsson som var ihop skruvad av en massa olika modeller som jag hyrde i Phuket Thailand..och det värsta av allt jag torskade och fick åka polis bil för att jag inte hade hjälm :huvet

Buell XB12X Ulysses. Halvmotardknasmodell med rätt taskigt drag, 5 växlar när man vill ha 6 st, en frambroms som tar sådär och en bakdel som wobblar lite läskigt när man trycker lite på frambromsen. Jag skulle aldrig vilja äga en sån...
Den var iofs ganska skön att sitta på... Alltid nåt... :va

EDIT: Glömde säga att den är ganska hög, jag som är 185 cm över havet hade lite problem att nå ner... :3freak

Måste vara kompisens något ombyggda (en hel del trim och sänkt) HD Fat Boy.
Trött, bullrig, skakig och med de sämsta bromsar jag har provat och då hade han bytt orginalen mot fetare sexkolvsok och stålspunna bromsslangar. Jag sket nästan på mig när jag skulle prova dem och man fick ta i som en gnu men det hände ingenting! :skrämd

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back