vilken är det bästa rostlösaren?

Om d INTE är en bult/skruv man ska ta bort utan ren rost på t.ex. plåt så anv. citronsyra, blanda m tapetklister. Smeta på blandningen, täck över d m gladpack, tejpa runt gladpacken så d blir lufttätt. Gå o drick valfritt många öl (lr vad du tycker smakar gott :fyllisar ) bli så bakis så att du inte kan göra nåt på hela dagen. När d gått ung. 24 tim. torkar du av blandningen...o vipps! Rosten är borta utan att egentligen ha gjort ett handtag... :tummenupp :banana

:tomten på er....
 
outsider skrev:
eftersom materilet sväller när det kommer värme på spräcker du det ihoprostade
fortsätter man skruva loss så ändrar du gängorna på den svagaste länken msterialet har även blivit mjukt av värmen.

exempel: om du tänker dej ett härdat plattjärn som du ska böjja 90grader så går det av men om du värmer det så går det att böjja med lätthet om du nu ska göra det rakt igen så e det bara att värma å böja tillbaka det

resultat: kolla på längden så har det blivit längre

likvärdigt e det med skruvar visserligen gör det ju inget om man inte ska ha dit den igen

sen efter värmning krymper materialet samma LITE som när man krymper bilplåt men bar lite om man skruvar när det e glödgat så sträcker man materialet för mycket och det kan inte krympa tillbaka

klumpigt förklarat? men kanske förstår du vad jag menar?

Synd bara att det inte funkar riktigt så i verkligheten.
Har du nån gång jobbat med lastbilar så vet du vad jag menar, skulle gängorna gått åt skogen ens hälften av gångerna vi byter ut nåt skulle vi inte tjäna mycket pengar på den fasta prissättningen.
Det gäller bara att inte dra åt skruven med glödgade gängor, då får du inte loss den igen utan gas då skruven sträcker sig mera i varmt tillstånd för att sedan krympa.
Vi gör så ibland istället för att använda gänglåsning.
 
sEiKo skrev:
Synd bara att det inte funkar riktigt så i verkligheten.
Har du nån gång jobbat med lastbilar så vet du vad jag menar, skulle gängorna gått åt skogen ens hälften av gångerna vi byter ut nåt skulle vi inte tjäna mycket pengar på den fasta prissättningen.
Det gäller bara att inte dra åt skruven med glödgade gängor, då får du inte loss den igen utan gas då skruven sträcker sig mera i varmt tillstånd för att sedan krympa.
Vi gör så ibland istället för att använda gänglåsning.


nej jag jobbar inte med lastbilar jag jobbar som bilplåtslagare och plastrepratör lite finare skruvar man pillar med då

oftast så när man har fasta prissättningar så ingår monterings sattser och då e det bara å slita loss skiten, så har vi det ialla fall

men man får göra hur man vill huvudsaken e att man får ett resultat man e nöjd med själv, jag skulle inte göra som du gör, men kör i vind.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top