vilken är det bästa rostlösaren?

Om d INTE är en bult/skruv man ska ta bort utan ren rost på t.ex. plåt så anv. citronsyra, blanda m tapetklister. Smeta på blandningen, täck över d m gladpack, tejpa runt gladpacken så d blir lufttätt. Gå o drick valfritt många öl (lr vad du tycker smakar gott :fyllisar ) bli så bakis så att du inte kan göra nåt på hela dagen. När d gått ung. 24 tim. torkar du av blandningen...o vipps! Rosten är borta utan att egentligen ha gjort ett handtag... :tummenupp :banana

:tomten på er....
 
outsider skrev:
eftersom materilet sväller när det kommer värme på spräcker du det ihoprostade
fortsätter man skruva loss så ändrar du gängorna på den svagaste länken msterialet har även blivit mjukt av värmen.

exempel: om du tänker dej ett härdat plattjärn som du ska böjja 90grader så går det av men om du värmer det så går det att böjja med lätthet om du nu ska göra det rakt igen så e det bara att värma å böja tillbaka det

resultat: kolla på längden så har det blivit längre

likvärdigt e det med skruvar visserligen gör det ju inget om man inte ska ha dit den igen

sen efter värmning krymper materialet samma LITE som när man krymper bilplåt men bar lite om man skruvar när det e glödgat så sträcker man materialet för mycket och det kan inte krympa tillbaka

klumpigt förklarat? men kanske förstår du vad jag menar?

Synd bara att det inte funkar riktigt så i verkligheten.
Har du nån gång jobbat med lastbilar så vet du vad jag menar, skulle gängorna gått åt skogen ens hälften av gångerna vi byter ut nåt skulle vi inte tjäna mycket pengar på den fasta prissättningen.
Det gäller bara att inte dra åt skruven med glödgade gängor, då får du inte loss den igen utan gas då skruven sträcker sig mera i varmt tillstånd för att sedan krympa.
Vi gör så ibland istället för att använda gänglåsning.
 
sEiKo skrev:
Synd bara att det inte funkar riktigt så i verkligheten.
Har du nån gång jobbat med lastbilar så vet du vad jag menar, skulle gängorna gått åt skogen ens hälften av gångerna vi byter ut nåt skulle vi inte tjäna mycket pengar på den fasta prissättningen.
Det gäller bara att inte dra åt skruven med glödgade gängor, då får du inte loss den igen utan gas då skruven sträcker sig mera i varmt tillstånd för att sedan krympa.
Vi gör så ibland istället för att använda gänglåsning.


nej jag jobbar inte med lastbilar jag jobbar som bilplåtslagare och plastrepratör lite finare skruvar man pillar med då

oftast så när man har fasta prissättningar så ingår monterings sattser och då e det bara å slita loss skiten, så har vi det ialla fall

men man får göra hur man vill huvudsaken e att man får ett resultat man e nöjd med själv, jag skulle inte göra som du gör, men kör i vind.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top