Vilken är den VACKRASTE hojjen?

Vilken är den VACKRASTE hojjen?


  • Antal röstningar
    0
RC30 :Bugar
Tamburini dreglade nog ner några bilder på RC30:n
när han ritade 916!
NR 750 är däremot svinful.
 
Nu har jag bara läst sid 1 och 2, för trött för resten men tänkte lägga in några rader om Ural:
Jag har mekat sån! Dock inte en egen, nån måtta får det vara.
Har även kört med fanstyget. För det första kan jag inte förstå vad man ska med sidvagn till. Det är iofs praktiskt men det är nästintill omöjligt att köra med. Vrider man på så drar knarren snett åt ena hållet (till och med påde få hk som Ural har!) och släpper man av så drar den åt andra hållet. Sidvagnen väger ju några kilo där på ena sidan. Vansinne!

Och en sak till, det drar ju snett som satan om man wheelar! Ja, det är sant, jag har wheelat med Ural + sidvagn. Stannar man på en vägren full med gurs och sen laddar allt man kan iväg så lättar faktiskt framtofflan några centimeter när baktofflan får fäste och då drar den så snett så det liknar ingenting :D . Så nu vet ni varför Ural finns som tillval med drivning även på sidvagnshjulet. :tummenupp Eller vad det nu beror på :hihi .
 
Last edited:
Måste ju rösta på 998:an.... Håller sig rätt bra med tanke på att man kunde köpa en Strada för över 10 år sedan... På den tiden hade Japsarna neon rosa blixtar och neon gröna stjärnor (Inte lika smakfullt, min uppfattning)

Har haft en Mille 99:a som jag älskade... Tycker fortfarande den gamla millen var snyggare... Speciellt den svarta 00-01 R :tummenupp

Hade jag varit äckligt rik hade det säkert funnits en MV i garaget :tungan
Men den har inte duccens ljud... :va

Hade jag varit så rik att jag torkat mig sjäv med tusenlappar hade jag köpt en av varje :D (Plus en GSXR -92 att pissa på)
 
VTRjonte skrev:
Så j-a snygg är den....
taskig bild bara!!

Hmm, en sån har jag ju

RCMC.jpg
 
Möjligvis stannar det vid just en dröm. RC30 är den enda japanska motorcykel jag någonsin övervägt att köpa trots sitt höga inköpspris i förhållande till en nyare modernare cykel.

Är det någon här som äger/har ägt eller t om kört en RC30 som har lust att dela med sig av sina intryck och erfarenheter. Vet att det finns en testförare som har en viss förkärlek till just RC30 i en engelsk MC-tidning. Han brukar nämna den med jämna mellanrum än idag i sina tester.

MV Augusta F4 är läcker, ingen som helst tvekan om den saken precis som föregångaren Ducati 916. Vilken som är vackrast ligger i betraktarens ögon. I mina ögon är MV Augusta F4 den för närvarande fortfarande serietillverkade motorcykeln vackrast. Ett diplomatiskt svar medges.
 
Last edited:
Bollox skrev:
Kyosho-modell? Hmm hade för mig att de bara fanns NSR500.... Funkar den?

Det är inte en Kyosho utan en färdigbyggd (kommer inte på vad dom heter nu..) Den är nog lite större oxå, 42cm lång. El driven, funkar som den ska men där är ju lite repor. Den wheelar inte men 20cm höga hopp klarar den :D
Jag köpte den i Singapor för 14 år sen!! Fy fan va man känner sig gammal nu :(

Edit: köpte den January 1990 tror jag, när kom RC30 ut? (ursäkta okonskapen, jag har kört mest Triumph sen 1983, fast jag hade bland annat en NS400R när jag bodde i Thailand ett tag, en NSR500 hade jag inte sagt nej till :yoparty )
 
Last edited:
jojje1963 skrev:
Det är inte en Kyosho utan en färdigbyggd (kommer inte på vad dom heter nu..) Den är nog lite större oxå, 42cm lång. El driven, funkar som den ska men där är ju lite repor. Den wheelar inte men 20cm höga hopp klarar den :D
Jag köpte den i Singapor för 14 år sen!! Fy fan va man känner sig gammal nu :(

Edit: köpte den January 1990 tror jag, när kom RC30 ut? (ursäkta okonskapen, jag har kört mest Triumph sen 1983, fast jag hade bland annat en NS400R när jag bodde i Thailand ett tag, en NSR500 hade jag inte sagt nej till :yoparty )

RC30 kom ut som massproducerad hoj 1988... Kyoshomodellen kunde man få upp på bakhjulet om man hade tur... En kompis hade en sån. Fan vad avis man var... Och en Wayne Gardner replika dessutom. Från 1986 måste den ha varit för det var nummer 4 på den och det var den placeringen han slutade på 85. Fast då körde han ju Honda V3... Hmm modellen kallades NSR500 ju :confused:
 
De e så himla svårt att välja.
Mitt val hamnade dock på Ducatin 998 som enligt mig är en av dom snyggaste hojarna som någonsin byggts.
Men Aprilia RSV Mille -05 är ta mig 17 precis i haserna och flåsar på Duccen.
 
jojje1963 skrev:
Det är inte en Kyosho ...
Nej, det är en Graupner. Bättre än Kyosho eftersom den inte kräver några specialkomponenter för att pinalerna ska få plats. Och vanligt normalt laddbart batteri i samma storlek som till modellbilar, inte någon minivariant där heller. :tummenupp

Sorry för ot guys and dolls!
 
ec2bme skrev:
De e så himla svårt att välja.
Mitt val hamnade dock på Ducatin 998 som enligt mig är en av dom snyggaste hojarna som någonsin byggts.
Men Aprilia RSV Mille -05 är ta mig 17 precis i haserna och flåsar på Duccen.

Benägen att hålla med att 916-998 är en av de vackraste bågarna som byggts.
Men MVn är ju sketa snygg den med, men i min mening, inte lika "vacker", men absolut snygg o läcker...
Röste fick gå till 998an..
 
emullo skrev:
Benägen att hålla med att 916-998 är en av de vackraste bågarna som byggts.
Men MVn är ju sketa snygg den med, men i min mening, inte lika "vacker", men absolut snygg o läcker...
Röste fick gå till 998an..
Tänk bara på hur länge dom körde med samma design.
När kom den, -95 eller?
De e liksom 10 år sedan nu, och den e fortfarande enastående vacker.
 
Alldeles för mycket Spaghetti i denna tråd kan ni inte se efter riktiga japanska cyklar istället :(
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top