Vilken är den snabbaste hojen på 125-delen?

Det är väll inte hastigheten som spelar så stor roll utan accet.
Snart blir min ihopa och då kommer det gå fort kan jag lova.
 

Bifogat

  • P1010055.JPG
    P1010055.JPG
    79.8 KB · Visningar: 133
DLSpec skrev:
Det är väll inte hastigheten som spelar så stor roll utan accet.
Snart blir min ihopa och då kommer det gå fort kan jag lova.



:skrämd

Vad är det för märke?

Den kan nog inte gå så fort utan kedja! :lol
 
Natons hoj lär ju ha ganska så bra krut i sig.
Aprilia AF1 med Jolly pipa och 154cc tror ja det var ;)
 
Chris Ash skrev:
Snabbast 125:a på forumet har troligen JRL

En Aprilia RSW125GP från 2000. Fullfabriks terrormaskin.....

Amäähh! nu snackar vi gatreggade hojar här va typ asså liksom ba. :tungan
 
StewOo skrev:
nej faktiskt inte, jag hade sådan tur att jag fick en riktig vindpust i ryggen precis när jag var i en nedförsvbacke.. :tummenupp

Det förklarar ju att du kom upp i över 100 :hihi


Låg du på högsta växeln då?

Jag kan ligga i 3an i 100, men då varvar den ju rätt friskt. :gnissla
 
Solid snake skrev:
Det förklarar ju att du kom upp i över 100 :hihi


Låg du på högsta växeln då?

Jag kan ligga i 3an i 100, men då varvar den ju rätt friskt. :gnissla

På 3:an gör (min :tungan ) den 80 utan att varva sönder. :näsblod
Men sen så har jag ju inte en asfaltsslickare... :brinnerup
 
Itacha75 skrev:
På 3:an gör (min :tungan ) den 80 utan att varva sönder. :näsblod
Men sen så har jag ju inte en asfaltsslickare... :brinnerup


Min gör 120 i 3an tror jag eller så var det 115. :tungan

Ajja, jag kommer inte ihåg riktigt men den går fortare än 100 i 3an. :tungan
 
Om varvräknaren står på 11 000 och 6an är i, kopplingen ute och det blåser mycket... och hastighetsmätaren står på 0 km/h...

Är man snabbast då? :va
(ja, jag ska fixa hastighetsmätaren, gjorde det klassiska, skivbromslåset :rodnar )
 
NSR_Martin skrev:
Om varvräknaren står på 11 000 och 6an är i, kopplingen ute och det blåser mycket... och hastighetsmätaren står på 0 km/h...

Är man snabbast då? :va

Nä, det ska vara tvärtom, inga växlar o inget varv på motorn, men hastighetsmätaren ska stå på max. :tungan
 
Solid snake skrev:
Nä, det ska vara tvärtom, inga växlar o inget varv på motorn, men hastighetsmätaren ska stå på max. :tungan

:D
Den gör väll en 130 eller nått nu, för er som läst drevningtråden vet ni varför, för er andra så är det 12-kuggsdrev ram istälelt för 14, som det ska va, därförr går det helt enkelt inte att köra fortare, finns lixom ingen mer växel att slänga i när man ligger i 130 med varvräknarn på 11 000 om man säger så :gnissla
 
Solid snake skrev:
Min gör 120 i 3an tror jag eller så var det 115. :tungan

Ajja, jag kommer inte ihåg riktigt men den går fortare än 100 i 3an. :tungan



Njaaaa? Jag har visserligen inte pressat till varvstopet (snarare 9500 varv) och då går min i 70 på 2an, så 120 låter lite väl mkt i 3an..
 
min går att varava till 12 000 i 5:an men inte i sexan om man inte har lite vind i ryggen :D , men snart e d 30mm på och dubbla koniska för högsta flöde, (galet jag vet, men coolt ) då blir d 1+ fram och då ska mätaren bonnas :D
 
Solid snake skrev:
Det förklarar ju att du kom upp i över 100 :hihi


Låg du på högsta växeln då?

Jag kan ligga i 3an i 100, men då varvar den ju rätt friskt. :gnissla

jo de gjorde jag, jag har ju bara 5 växlar...=/
i 4:an går den ca 95, och i 5:an ca 105 km/h...kanske är den 18mm stora förgasaren + det überstrypta insuget som spökar...
 
Min går rätt så bra nu faktiskt. Men cyllen är på inkörning så jag har inte kunnat gasa så mycket. Men skillnad är det mot för orginal! Har inte drevat om den så den toppar väl inte så mycket mer än orginal, men bättre ax lär det vara :tungan

EDIT: Nu går den inte så jävla bra längre :(
 
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top