Vilken är den osportigaste hojen?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Vilken tung mc tycker ni är absolut mest vardagsaktig och osportig?:-)

Trist tycker jag Kawa z200 är vilken maskin:-)

Av egna erfarenheter kan jag nämna att Sucka GS450 inte direkt är en körmaskin heller:-)

inte för att svaga gammla hojar alltid är tråkiga, effekt är ju inte allt men dessa är verkligen brukstråkiga.

Min första hoj var väl inte det mest adrenalinframkallande som någonsin rullat på svenska vägar, en CB250.

Sedan så måste jag sticka ut hakan här med risk för att bli halshuggen vid fotknölarna. Bandit 1200 finner jag totalt heltrist, stor klumpig och allmänt känskobefriad. Synd eftersom det är en fin hoj, Jag skulle vilja testa bandit 1200SS som däremot verkar helt rätt men denna existerar ej i europa. :mad:

Honda Goldwing utrustad med släpvagn, jag kan inte tänka mig något osportigare :) :zpy

sgtpepper skrev:
Honda Goldwing utrustad med släpvagn, jag kan inte tänka mig något osportigare :) :zpy

Jepp. prexis!!!

En släpvagn gör ju t.o.m. en retta till en gubbhoj ....

Annars ligger väl Vulcan bra till ... hehe ...

För någon vecka sedan såg jag en Goldwing med husvagn OCH sidovagn. Allt var läckert lackerat i guld/brunmetallic. Det måste kännas enormt sportigt att köra det ekipaget ;)

Nyare Harley med elstart.
De utan elstart är det ju en jävla "sport" att få igång och hålla rullande :D :D :D

Iofs var min första tunga cykel, en CB400N, inte så mkt att hurra för, men det det mest osportsliga jag kan komma på är de där fula jävla EU-mopparna och deras kubukmässiga storebröder. De håller ju på att ta över totalt!

/Martin

Såg en hel familj på 6 pers komma förbifarande på ett goldvingeekipage. Det var 4 småttingar som satt i en inkapslad gigantisk sidovagn (som fågelungar i en bur...), tjejen på baksätet, och så ett rejält släp på det.

Kanske inte helt osportsligt på sätt och vis, mem varför inte köra buss??

/Martin

En bild säger mer än 1000 ord sägs det :)

Bifogat

• suzuki sv650 med sidovagn.jpg
    suzuki sv650 med sidovagn.jpg
    14.8 KB · Visningar: 913
Vore coolt att bygga en matchande sid-/släp-/husvagn till R1:an. Alltid retar det någon :D

Fast först ska jag väl få hojen att rulla överhuvudtaget... :rolleyes:

Min vintersykkel Ural Tourist 94 modell med sidevogn og reversj!!!!! er direkte usportslig. Ellers er vel Marauder 800 rimelig usportslig siden fotvilerne er skrudd i rammen og ikke fjærer når de skraper i svingene.

Larsa_Gasa skrev:
Vore coolt att bygga en matchande sid-/släp-/husvagn till R1:an. Alltid retar det någon :D
En sån här!! :D
r1-2c.jpg

DumDum skrev:
Min första hoj var väl inte det mest adrenalinframkallande som någonsin rullat på svenska vägar, en CB250.

Sedan så måste jag sticka ut hakan här med risk för att bli halshuggen vid fotknölarna. Bandit 1200 finner jag totalt heltrist, stor klumpig och allmänt känskobefriad. Synd eftersom det är en fin hoj, Jag skulle vilja testa bandit 1200SS som däremot verkar helt rätt men denna existerar ej i europa. :mad:

Hallå där! Bandit är en grym hoj :mad: :squid

John Holmes skrev:
Hånda CB 750 är en avskyvärt osportig hoj.

hehe en sån har jag haft en 71:a.
Kan säga att du knappt kan förstå så mycket tristare hojar det finns.
Min var mycket spännande, vobblade över 2 vägbanor i 160, dubbla skivor men orginal bromshandtag, dvs man fick ta i allt mna hade för att bromsa.
I principt rakt rör bara, grannarna var inte glada direkt. Trasslande startmotor som käkade säkringarna och avsågad kickaxel gjorde det till ett äventyr att åka en sväng.
Nån slags lågt cliponstyre som gjorde att man satt dubbelvikt försvårade framfaten en hel del med, sen var den mästerlig på att slå i centralstödet i högerkurvor, sånna resor med lyft bakhjul får du aldrig till på din maskin:-)

TheDude skrev:
En bild säger mer än 1000 ord sägs det :)

Det e ju en sv för fan! En sån kan inte va osportig! :crash

Men en gold wing med släp å sidovagn e väl det närmaste osportigt man kan komma.

Lokke skrev:
Det e ju en sv för fan! En sån kan inte va osportig! :crash

Men en gold wing med släp å sidovagn e väl det närmaste osportigt man kan komma.

Hur fasen svänger man höger med sidovagn?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman