Vilken är den osportigaste hojen?

Åff rådd är ingen sporthoj, du har ju en sådan så du borde veta :D

Nästan allt är skit idag, tacka vet jag en Norton Manxx :tummenupp
 
Lokke skrev:
Det e ju en sv för fan! En sån kan inte va osportig! :crash

Men en gold wing med släp å sidovagn e väl det närmaste osportigt man kan komma.

Du kan vara lugn Lokke, jag syftar endast på de SV'na som har sidovagn, hehe :D
 
berggren_martin skrev:
Såg en hel familj på 6 pers komma förbifarande på ett goldvingeekipage. Det var 4 småttingar som satt i en inkapslad gigantisk sidovagn (som fågelungar i en bur...), tjejen på baksätet, och så ett rejält släp på det.

Kanske inte helt osportsligt på sätt och vis, mem varför inte köra buss??

/Martin

Det är väl det han gör.....?
 
Min första tunga hoj var en -83 kawa gpz750 och den är garanterat en tung kandidat till titeln. 86 halvdöda kusar och hanterbarhet som ett hangarfartyg!. :fakta
 
Hightuned skrev:
Min första tunga hoj var en -83 kawa gpz750 och den är garanterat en tung kandidat till titeln. 86 halvdöda kusar och hanterbarhet som ett hangarfartyg!. :fakta

nja, då har du inget perspektiv.
Visserligen sa jag ju att det var ur egna erfarenheter:-)
 
Nisse Järnet skrev:
Ja CB250 är väl inte så snabb direkt..drar en sån i både acc och toppfart med DT:n! haha:)
nej den lär ta dig i toppfart, troligen gör den c:a 140, och som jag sagt en standard dt gör drygt 130 på mätaren med solen i ryggen och hemlängtan, annars är nåt gjort i motorn på dem.
 
Lokke skrev:
Durkslaven ska hänga ut å få rövskrap.... :fakta

På landsväg kör man med gaspådrag i högerkurvor eller om det var vänster kommer inte ihåg så noga.
Blir alltså avslag på gasen när det svänger åt motsatta hållet.
Dom som kört sidvagnsmc har alla gjort den obligatoriska sidvagnsvurpan man glömmer när det ska gasas eller när kurvan ska tas på avslag
Fullständigt vansinnigt fordon
 
R1/6 , Gixxer600/750/1000, CBR600/9xx , ZXR6/7/9 mfl som extremt knullputsat orginalskick plus slipon glider omkrin i innerstan tycker jag är förbannat osportig...
 
Chrille skrev:
R1/6 , Gixxer600/750/1000, CBR600/9xx , ZXR6/7/9 mfl som extremt knullputsat orginalskick plus slipon glider omkrin i innerstan tycker jag är förbannat osportig...

Jepp! En knullputsad sporthoj som är moddad enbart med tanke på utseendet och inte alls moddad för prestanda e ungefär lika sportig som en Wild Star 1600, eller Intruder 1400....
 
Last edited:
Larsa_Gasa skrev:
Vore coolt att bygga en matchande sid-/släp-/husvagn till R1:an. Alltid retar det någon :D

Titta på bilden igen!
Det är väl en sv 650? och inte en r1?
 

Bifogat

  • suzuki sv650 med sidovagn.jpg
    suzuki sv650 med sidovagn.jpg
    14.8 KB · Visningar: 293
Silwer skrev:
nej den lär ta dig i toppfart, troligen gör den c:a 140, och som jag sagt en standard dt gör drygt 130 på mätaren med solen i ryggen och hemlängtan, annars är nåt gjort i motorn på dem.
Det är polarns CB, min är helt original. Johan dra han också :) Den har trimpipor också. Fast den kan ju vara helt slut i motorn? Vi drar iaf ifrån han utan problem! Film kommer på det också :) Föresten, den väger ju typ 180kg och har 22-25hk eller nåt sånt...Och min DT gör mer än 130 på mätarn :)
 
Dom flesta BMW:er ser ju inte så roliga ut. Vad heter den fulaste genom tiderna? K1, KR1 el nåt sånt. Ser ni en bild förstår ni....
 
farsans gamla konserverade Honda CM400T Custom från 83 är ingen höjdare heller .... en sån man springer ifatt..

//jaG
 
Silwer skrev:
hehe en sån har jag haft en 71:a.
Kan säga att du knappt kan förstå så mycket tristare hojar det finns.
Min var mycket spännande, vobblade över 2 vägbanor i 160, dubbla skivor men orginal bromshandtag, dvs man fick ta i allt mna hade för att bromsa.
I principt rakt rör bara, grannarna var inte glada direkt. Trasslande startmotor som käkade säkringarna och avsågad kickaxel gjorde det till ett äventyr att åka en sväng.
Nån slags lågt cliponstyre som gjorde att man satt dubbelvikt försvårade framfaten en hel del med, sen var den mästerlig på att slå i centralstödet i högerkurvor, sånna resor med lyft bakhjul får du aldrig till på din maskin:-)

Hehehe
Vet precis vad du menar. Hade en CB 500 som första hoj med 4-1 och TT-styre. Som din fast färre hästar. Låg effekt, hög vikt, obefintlig väghållning och taskiga bromsar. Många gånger hade man bromshandtaget mot styret och det rullade på friskt ändå. Otroligt att man inte körde ihjäl sig. :D
 
BMW, alla modeller som år någorlunda moderna i alla fall (dom hade ju lite roliga hojar en gång i tiden)... samt håde sportster sport.. vicken jäkla motsägelse, hur kan man komma fram till ett sånt modellnamn på en sån hoj..

/B
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top