Vilken är den bästa 125cc till stunt?

nsr o gänget skall vara svåra o få upp på slangen.

köp en KTM exc 125 efter -03 så är den lvreggad från början om inte ägaren e-reggat den. = no problem.

ska vara svåra? min får jag upp utan problem när man lärt sig tekniken! Dock kan jag inte hålla den så långt pga att den inte är drevad för att stunta! dock har jag inte gjort några avancerade saker... kört MAX 3m på bakan med den:D
 
Last edited:
nytt motardkit går på ca 18 tusen eller har jag fel grabbar?

de beg ligger på 9-12 tusen...har nyss köpt mig ett smkit och hojen kommer vara till salu lite senare i vår/sommar ;)

jag har haft en Nsr ,gasgas sm och nu har jag en ktm 125 exc 06..

den bästa hojen till stunt av de där är antingen gasgasen eller ktm...men skulle kört på ktm, för gasgasen kronglade mkt för mig och elsystemet på dem är riktigt kasst tyvärr:/

satsa på en ktm du blir itne missnöjd ja lovar:P
 
nytt motardkit går på ca 18 tusen eller har jag fel grabbar?

de beg ligger på 9-12 tusen...har nyss köpt mig ett smkit och hojen kommer vara till salu lite senare i vår/sommar ;)

jag har haft en Nsr ,gasgas sm och nu har jag en ktm 125 exc 06..

den bästa hojen till stunt av de där är antingen gasgasen eller ktm...men skulle kört på ktm, för gasgasen kronglade mkt för mig och elsystemet på dem är riktigt kasst tyvärr:/

satsa på en ktm du blir itne missnöjd ja lovar:P

sen är det väl billigare att välja KTM?
 
4-takts 125a till stunt, nä skulle inte tro det va. :rolleyes:
Sånnafall en WSM, men det är bättre med 2-takt på så här små kubik..

4-takt är lättare att stunta med, Markus_136 fick upp min mz 125a på bakan och körde men han fick inte upp prulles crm tex. Sen att man måste dreva och ta i mer just för att komma upp, det är en sak. Man lär sig rycka! det går ju att köra orginalmopeder på bakan liksom
 
4-takt är lättare att stunta med, Markus_136 fick upp min mz 125a på bakan och körde men han fick inte upp prulles crm tex. Sen att man måste dreva och ta i mer just för att komma upp, det är en sak. Man lär sig rycka! det går ju att köra orginalmopeder på bakan liksom

Och det var första gången han körde den. :näsblod
Bekymra dig inte över effekten. Jobbigare att sitta på en nervös 2-taktare än en lugnare 4-taktare om du ska upp på bakhjulet. Men är man riktigt duktig spelar det egentligen ingen roll. Men men.. stabil motorgång ÄR skönt ;)
 
ska du ha en till stunt så köp en exc:D
billiga reservdelar,stark(för att va 125:a),många som e duktiga på att mecka me såna:P
 
4-takt är lättare att stunta med, Markus_136 fick upp min mz 125a på bakan och körde men han fick inte upp prulles crm tex. Sen att man måste dreva och ta i mer just för att komma upp, det är en sak. Man lär sig rycka! det går ju att köra orginalmopeder på bakan liksom


Jo jag vet, förrut så körde jag med polini corsa setup på min moppe (ca 13hk) men efter mycket om och men plockade jag bort allt trim och kör nu helt orginal. Inga problem att få upp den... den gör typ 45km/h och jag kan slita upp den på hjulet i typ 30km/h så som du säger så handlar det mesta om teknik.

Men det lutar nog ändå åt en en exc, jag har kört lite cross förrut så vore ju kul med en hojj som faktiskt går att ta ut på bana någon gång ibland också.
 
Jo jag vet, förrut så körde jag med polini corsa setup på min moppe (ca 13hk) men efter mycket om och men plockade jag bort allt trim och kör nu helt orginal. Inga problem att få upp den... den gör typ 45km/h och jag kan slita upp den på hjulet i typ 30km/h så som du säger så handlar det mesta om teknik.

Men det lutar nog ändå åt en en exc, jag har kört lite cross förrut så vore ju kul med en hojj som faktiskt går att ta ut på bana någon gång ibland också.
Ska du köra cross är ju en exc perfekt! trodde du skulle nöta på en parkering mest.
 
Blir det inte väldigt dyrt o stunta med en tex ktm exc 125a i längden?
 
köpa ny kolv osv för när man stuntar så gör man ju det så mkt man kan o inte bara lite då å då ..?

sorry stavningen*^^
 
Last edited:
3222584 köpa ny kolv osv för när man stuntar så gör man ju det så mkt man kan o inte bara lite då å då ..?

sorry stavningen*^^
Du kör ju inte så mkt hoj du kan eller enduro du kan nä...

crm är onödigt tung och dör innan balansläge så den går bort.
 
om jag skulle köpt en 125:a för enbart stunt så skulel jag köpt en DT 125, då dom visat sig funka utomordentligt till detta =)..
 
jag ska ha ktm exc 125a ingen dt :P

jag har haft en exc 125, o visst. skitlätt o stunta med, inget snack om saken.

men det är ingen slitvarg direkt, pga effekten kan det mesta gå sönder. så om du bara vill stunta, köp en dt. tanka filmen vertical limit så får du se =)
 
3223389 jag har haft en exc 125, o visst. skitlätt o stunta med, inget snack om saken.

men det är ingen slitvarg direkt, pga effekten kan det mesta gå sönder. så om du bara vill stunta, köp en dt. tanka filmen vertical limit så får du se =)
eller titta på supermoppe han e fan sjukt grym.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top