vilken är bäst och snyggast?

Status
Ej öppen för fler svar.
Precis som Niklas säger, RS är 2-t och har dubbelt så mycket effekt, YZF:en är 4-t, men mycket snyggare.

Varför inte köpa en Mito? Den är snyggare än RS, mer effekt än både RS och YZF.

Instämmer, fast effektskillnaden mellan RS/mito är försummbar.

R125 är bara... eeh, fjollig. Finns inga stupningar, går som en väl trimmad moppe ungefär.
 
Varför ska man inte vara rädd om grejerna? Isf behöver man inte tjura när den blir snodd eller något?

Visst man kanske inte ska va för rädd då blir inge kul.




du kan ju fan inte åka runt å vara rädd för att få minsta repa. de gjorde jag med min moppe.... när jag klota crmen va de typ attans bananskal över att de blev lite repor på mitt en vecka gamla rör. resten sket jag fullständigt i.

grejerna skall användas....
 
ja men jag vill inte ha en gammal jag vill ah en snygg motorcykel som går fort och jag är inte så himla rädd för att den ska gå sönder jag vill bara inte ta söder den på ett så onödigt sätt som att stegra över eller något liknande:)
 
ja men jag vill inte ha en gammal jag vill ah en snygg motorcykel som går fort och jag är inte så himla rädd för att den ska gå sönder jag vill bara inte ta söder den på ett så onödigt sätt som att stegra över eller något liknande:)
Den jag länkar till är helt ny. 0 mil på mätaren.


Det blir inte mer prisvärt än det.


Och jag lovar dig. Det är en av dom 125:or som går snabbast.
 
a fast ska jag vara ärlig så ser den inte så snygg ut den ser gammal ut och det är fult baklyse på den:( är det någon som vet var man kan köpa effekt rör till rs:n?
 
du kan ju fan inte åka runt å vara rädd för att få minsta repa. de gjorde jag med min moppe.... när jag klota crmen va de typ attans bananskal över att de blev lite repor på mitt en vecka gamla rör. resten sket jag fullständigt i.

grejerna skall användas....
:va Från person till person, sen så är jag inte rädd för min hoj men jag har respekt för den dels för att jag inte vill att den ska paja, och jo jag har lite som skavanker på min hoj. Sen vet jag inte om du vill ha ett bra pris för din hoj när du säljer den sen men det vill jag iaf och att den ska va fräsh då.

50 000 är ganska mycket pengar iaf för mig, och då är man ju lite försiktigare än med något som kostar tex 5000?

Den jag länkar till är helt ny. 0 mil på mätaren.


Det blir inte mer prisvärt än det.


Och jag lovar dig. Det är en av dom 125:or som går snabbast.

Det är bara snabbhet som räknas.:tummenupp
 
Last edited:
men tycker ni att mitorna är snygga jag kan inte se att de är snygga de går inte:/ men är det någon som vet var man kan köpa trimm till en rs???
 
men tycker ni att mitorna är snygga jag kan inte se att de är snygga de går inte:/ men är det någon som vet var man kan köpa trimm till en rs???
Sluta moppefucka dig!

Köp en och kör lite med innan du ska fixa trimmrör å allt vad det heter...

:va Från person till person, sen så är jag inte rädd för min hoj men jag har respekt för den dels för att jag inte vill att den ska paja, och jo jag har lite som skavanker på min hoj. Sen vet jag inte om du vill ha ett bra pris för din hoj när du säljer den sen men det vill jag iaf och att den ska va fräsh då.

50 000 är ganska mycket pengar iaf för mig, och då är man ju lite försiktigare än med något som kostar tex 5000?



Det är bara snabbhet som räknas.:tummenupp
Ja, det verkar ju så på honom iaf.
 
Last edited:
men tycker ni att mitorna är snygga jag kan inte se att de är snygga de går inte:/ men är det någon som vet var man kan köpa trimm till en rs???
men varför är det så jääävla brottom med trimm/effekt?!

Även om du kör den strypt så lär det vara skillnad från din jÄtThE trimmade moppe,eller vad du nu kör..sen när du e trött på det, kör ostrypt, vänj dig vid det, och OM det blir tråkigt, DÅ kan du ju börja leta trimm, om det nu skulle behövas..

Sluta moppefucka dig!

Köp en och kör lite med innan du ska fixa trimmrör å allt vad det heter...


Ja, det verkar ju så på honom iaf.
precis!:fakta
 
Last edited:
:va Från person till person, sen så är jag inte rädd för min hoj men jag har respekt för den dels för att jag inte vill att den ska paja, och jo jag har lite som skavanker på min hoj. Sen vet jag inte om du vill ha ett bra pris för din hoj när du säljer den sen men det vill jag iaf och att den ska va fräsh då.

50 000 är ganska mycket pengar iaf för mig, och då är man ju lite försiktigare än med något som kostar tex 5000?



Det är bara snabbhet som räknas.:tummenupp



men shit du fattar ju inte va jag menar.

1) det är skillnad att köra kåpräser och offroad...
2) det är skillnad på att inte vara rädd om och att inte vara rädd om, klart man inte slänger den i backen med flit, men att köra runt och ha tanken i bakhuvudet så blir de inge skoj.
t.ex. hur skoj är nånting om du hela tiden tänker att din farsa ger dej stryk om du inte presterar tillräckligt. skolan är inte rolig i vanliga fall heller, men har du sån press så blir de både tråkit och deprimerande, du har hela tiden en rädsla inom dej.

jag har provat båda delar och bara för att jag inte är rädd för att ramla så ramlar jag inte mer. jag har klotat min hoj en gång, det var när jag fick framhjulssläpp pga en tjärrand i asfalten när jag tog en snäv kurva när jag körde bana.
 
oj vilka rektioner det blev nu då jag bara ville veta en bra sida med trimm om jag någon gång skulle vilja ha trimm jag vill bara köra avstrypt endå men det kan ju vara bra att veta var det finns:) och jag vill inte ha en mito de är fula rent ut sagt.
 
men tycker ni att mitorna är snygga jag kan inte se att de är snygga de går inte:/ men är det någon som vet var man kan köpa trimm till en rs???

Eller hur sluta vara moppefucko nu. Mito är hur snygga som helst, ser ut som en ducati 916 och dom är ju inte så spec fula. Ska jag vara ärlig så är fan baken på en rs(gamla modellen) den fulaste jag nånsin sett. Nya ser lite nättare ut men dock ser den väldigt konstig ut. Miton är ju bara helt underbar:drool. Och sluta snacka trim innan du ens köpt hoj, nytt avgassystem gör bara att det låter högre och ändrar effektkurvan(kanske ökar lite). Testa en först så ska du se att det räcker för en yngling som dig och mig.

EDIT: Tänkte bara fråga vad skiljer i vikt mellan rs/mito?
 
Och riktigt bra pris med 39K för en helt ny.

mitt inlägg var väl till större del oseriöst men..

för de 39k som en NY mito kostar får man otroligt mycket cykel för pengarna. är man dessutom som mig lite längre är körställningen bättre på en mito än på en rs. jag har aldrig kört en rs modell nyare utan bara suttit på en, så kan inte utala mig om hur den är att köra. men jag uppfattar miton som roligare än rs:en modell >05. bromsarna är effektivare och den känns helt enkelt stabilare. sen är den ju givetvis bättre eftersom jag har en :rolleyes:

Men om trådskaparen vill bortse från detta pga att "den har fult bakljus och ser gammal ut" så är det hans ensak.
 
Mito/RS är väl en världslig sak egentligen, har själv haft båda.

Om det är köra in i helvetet du är ute efter kan jag iaf intyga att miton är bättre, effektskillnaden är löjligt liten, men miton har mycket hårdare fjädring och styr dämpare, alltså är den mycket stabilare när man gasar skiten ur den. Sedan vilken man gillar designen bättre hos är ju högst personligt, tycker iaf att du skall titta på en mito innan du bästämer dig. Ta kortet först och provkör sedan alla 125:or du bara hittar, hur de ser ut spela skit roll om dom inte passar dig, och din körstil när du sätter dig i sadeln.

Personligen skulle jag mycket gärna gå tillbaks till mito iaf! :)

Edit: alltså, köp en mito, sedan byter du hoj med mig. :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top