vilken är bäst och snyggast?

Status
Ej öppen för fler svar.

krawe

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2007
Hoj
Ktm 660 -04, Yamaha xs 400 Bobber
hej jag är snart 16år och ska ta lätt mc:tummenupp och jag undra vilken som ni tycker går bäst utan strypningen och vilken som är snyggast av aprilia rs 125 och Yamaha YZF-R125 :) om jag skulle köpa aprilian skulle jag köpa en begagnad om jag ska köpa yamahan blir det en ny:tummenupp

RS:en har den dubbla effekten gämfört med YZF:en.
YZF:en är klart snyggast.

Precis som Niklas säger, RS är 2-t och har dubbelt så mycket effekt, YZF:en är 4-t, men mycket snyggare.

Varför inte köpa en Mito? Den är snyggare än RS, mer effekt än både RS och YZF.

MIIIIN ÄR BÄSSST OCH SYGGGASSSTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:4skrika :4skrika :4skrika

:rolleyes:

Av dem 2 RS, inte för att jag kör en utan för att jag har aldrig gillat yamaha.

Precis som Niklas säger, RS är 2-t och har dubbelt så mycket effekt, YZF:en är 4-t, men mycket snyggare.

Varför inte köpa en Mito? Den är snyggare än RS, mer effekt än både RS och YZF.

Smaksak där själv tycker jag inte miton är snygg, men den är inte ful heller.

rs såklart, såmycket jag sett av yzf:en så verkar den väldigt töntig

är det en sån här? isånnafall e den ju inte snyggare än någon utav de ja vill ha:/ http://www.blocket.se/vi/13508406.htm?ca=18_s

Ja, en sån, men jag tycker den där är ful jag med, kolla den här istället; http://www.blocket.se/vi/13952245.htm?ca=9_s

Det är min gamla, Helt klart värd det där priset :näsblod
Finns en bättre bild i mitt garage också.
Men det är vad jag tycker...

det är mellan de jag väljer så ni vet hur de ser ut om ni inte viste de:)

http://www.blocket.se/vi/11053420.htm?ca=18_s
http://www.blocket.se/vi/14192504.htm?ca=18_s

Asså, jag förstår att du vill ha R125, men den är bara snygg, den är slö som fan om man jämför med en 2-t. Köper du den finns det stor risk för att du ångrar dig,

Last edited:
asså jag vill bara ta bort strypningen inte mer:) men om någon har något annat förslag på 125 kan ni komma me de:)

asså jag vill bara ta bort strypningen inte mer:) men om någon har något annat förslag på 125 kan ni komma me de:)

Du behöver inte ta bort strypningen på Yamahan, den är ju 4t... Och kommer förmodligen ligga på laglig effekt som orginal. :)
Ta Rs'en mer effekt, mer kul. :yoparty

är det någon som vet var sitter alla strypningar på en rs då? vad kommer den gå i avstryp ungefär? drar den en ktm avstrypt(min kompis ska köpa en sån och han e så kaxig att ham kommer att dra mig på bakhjulet):)

är det någon som vet var sitter alla strypningar på en rs då? vad kommer den gå i avstryp ungefär? drar den en ktm avstrypt(min kompis ska köpa en sån och han e så kaxig att ham kommer att dra mig på bakhjulet):)

ktmen kommer dra dig i allt utom toppfart:D

gutt han har bara acc:) då drar ja den j"vlen:):)men e de någon som vet var alla strypningar sitter på rs:n och var det går att köpa effekt till den om jag vill trimma den mer sen:)

gutt han har bara acc:) då drar ja den j"vlen:):)men e de någon som vet var alla strypningar sitter på rs:n och var det går att köpa effekt till den om jag vill trimma den mer sen:)

du vet att han drar dig rätt rejält ialla farter utom 120+ sen kan han leka massor med hojen, vilket du inte kommer kunna

jag tycker mito e fula de har så fult baklyse och ser gammal ut jag e ledsen:(

jag gillar inte att leka med den för jag är för rädd att stegra över och förstöra den eller göra stoppie.

Last edited:
jag tycker mito e fula de har så fult baklyse och ser gammal ut jag e ledsen:(

jag gillar inte att leka med den för jag är för rädd att stegra över och förstöra den eller göra stoppie.

då köper du en gammel2t och slipper vara rädd om den.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back