vilka stannar uppe och valvakar inatt?

ja han får nog en del problem ifall han vinner. McCain får nog det lättare.

jag tror snarare att hans största utmaning blir att faktiskt kamma hem valet. sen när han väl vunnit (om han nu gör det) tror jag att folk kommer tycka att "jaja, nu när han ändå är där så" och att de kanske faktiskt kan medge att de tycker bättre om honom än maccain, trots att han är svart och har musselmanbakgrund. grejen är ju att alla opinionsundersökningar tyder på att usa tycker bättre om obama men när det väl kommer till kritan och man står där i vallokalen så är många för fega och konservativa för att vilja erkänna för sig själva vad de faktiskt tycker och röstar därmed mot sitt eget förnuft, bara för att denne mystiske mans motkandidat är en vit patriot. man får väl bara hoppas att de lärt sig nu efter åtta år med bush...

De är öppet partiska till Obamas fördel.
Jo det har jag inte lyckats undgå senaste timmarna. Menade bara att det känns konstigt. Är ju ungefär samma stämning som om det varit en landslagsmatch i fotboll det var frågan om.

det är nog väldigt öppet hur det blir ifall han vinner

helt sant, det jag skrev är bara mina spekulationer. däremot så är det ett faktum att amerikanerna är rädda för att medge att de faktiskt tycker bättre om svartingen än den vite helyllemaccain.

men för att tala om något annat, någon som hört något om vem som vinner kalifornien?

helt sant, det jag skrev är bara mina spekulationer. däremot så är det ett faktum att amerikanerna är rädda för att medge att de faktiskt tycker bättre om svartingen än den vite helyllemaccain.

men för att tala om något annat, någon som hört något om vem som vinner kalifornien?

Prognosen säger väl Obamam, men vallokalerna stänger inte förens 05.00, tror jag. Alltså inget resultat därifrån än

CNN hade nån valexpert som försökte pussla ihop hur McCain skulle kunna vända detta, summan var att förutsatt att Obama vinner Washington, Oregon Och Cali (där han leder stort i alla poller) MÅSTE McCain vinna ALLT annat....

Last edited:
Prognosen säger väl Obamam, men vallokalerna stänger inte förens 05.00, tror jag. Alltså inget resultat därifrån än

CNN hade nån valexpert som försökte pussla ihop hur McCain skulle kunna vända detta, summan var att förutsatt att Obama vinner Washington, Oregon Och Cali (där han leder stort i alla poller) MÅSTE McCain vinna ALLT annat....

är det så? jo, det vet jag. men det var just prognosen jag undrade över. trots allt delstaten med störst värde men jag har knappt hört nånting alls om den så... ville mest få lite kött på benen.

jo, det ser ju minst sagt hoppfullt ut:) tar han sen hem kalifornien också så kan ju maccain gå och kamma sig:gnissla

Väldigt bra tal av McCain. Ska bli intressant att se vad Obama har att säga också.

är det bara jag som reagerat på att våra svenska påplatsreportrar enbart har intervjuat svensktalande amerikaner?:va är vi verkligen så värdelösa på engelska att vi inte ens ger oss på att prata med infödingarna?:va

vaffan hände?! Jag somnade med nacken i en 90-gradersvinkel likt en abborre med bruten nacke. Det sista Jag kommer ihåg var nån i grön pyamas som fes så det rök om det. Nu kan Jag knappt sitta upp normalt. Jag missade hela rejset :mad:

vaffan hände?! Jag somnade med nacken i en 90-gradersvinkel likt en abborre med bruten nacke. Det sista Jag kommer ihåg var nån i grön pyamas som fes så det rök om det. Nu kan Jag knappt sitta upp normalt. Jag missade hela rejset :mad:

:rofl

looooooser!:FU

i snabba drag:
obama blev deklarerad vinnare vid femtiden imorse.
maccain blev ledsen vid ungefär samma tidpunkt.
obama vann ännu fler delstater kort efter valsegern.
stor glädjeyra i hans hemstad.
maccain klargör sin besvikelse i sitt förlorartal men gratulerar obama till vad han åstadkommit.
obama håller ett bra segertal.
mona sahlin till studion i svt = *klick!*
slut.

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar