Vilka ska köra GGN i år???

Hansen skrev:
Om du resonerar så här, så har du nog själv inte kommit särskilt långt.. Du blev säkert omkörd flera gånger ... Lämnade du plats???

Själv försökte jag i möjligaste mån hålla mitt spår, det gör det lättare för alla.

Enduroreglementet föreskriver faktiskt att långsamamre förare skall lämna fri väg åt snabbare förare som kommer ikapp, något som crossförare på vift sällan uppfattar. Spelar iofs inte så stor roll i GGN där det är brett som en motorväg.
 
Last edited:
Pebl skrev:
Enduroreglementet föreskriver faktiskt att långsamamre förare skall lämna fri väg åt snabbare förare som kommer ikapp, något som crossförare på vift sällan uppfattar.QUOTE]

Har du provat GGN själv någon gång??
 
Pebl skrev:
Enduroreglementet föreskriver faktiskt att långsamamre förare skall lämna fri väg åt snabbare förare som kommer ikapp, något som crossförare på vift sällan uppfattar. Spelar iofs inte så stor roll i GGN där det är brett som en motorväg.

Jo det gör det... Speciellt när det är helt folk som man ser är helt nya på denna sport och inte riktigt vet hur hojen fungerar på olika underlag eller har fått upp rutinen ännu.
Jag menar nu inte att alla är så eller att jag är världens bästa förare men kommer man ifatt någon så ska man ju helst kunna köra om utan att bli utsatt för fara pga av att föraren framför kör sicksack över spåret. Det är mer än jag som reagerat på sådant. Ni ska inte ta åt er ni som gör det.
 
ChaosX skrev:
Jo det gör det... Speciellt när det är helt folk som man ser är helt nya på denna sport och inte riktigt vet hur hojen fungerar på olika underlag eller har fått upp rutinen ännu.
Jag menar nu inte att alla är så eller att jag är världens bästa förare men kommer man ifatt någon så ska man ju helst kunna köra om utan att bli utsatt för fara pga av att föraren framför kör sicksack över spåret. Det är mer än jag som reagerat på sådant. Ni ska inte ta åt er ni som gör det.

Ja,jo, förstår jag hur du menar. Håller med. i de fallen spelar det ju ingen roll hur brett det är.

Det jag var ute efter var väl snarast de som kör sakta men rakt. på ggn är det ju relativt sett ganska lätt att passera ändå.
Trots detta vill man ju att folk skall följa reglerna och hålla sig på sin kant om man vill passera.
 
ChaosX skrev:
Jo det gör det... Speciellt när det är helt folk som man ser är helt nya på denna sport och inte riktigt vet hur hojen fungerar på olika underlag eller har fått upp rutinen ännu.
Jag menar nu inte att alla är så eller att jag är världens bästa förare men kommer man ifatt någon så ska man ju helst kunna köra om utan att bli utsatt för fara pga av att föraren framför kör sicksack över spåret. Det är mer än jag som reagerat på sådant. Ni ska inte ta åt er ni som gör det.

Jag har kört flera gånger, dock inte i år, och aldrig kört mindre än 5 varv.
Efter som det är så brett runt i stort sett hela slingan så förstår jag inte hur du kan tycka att det är mycket folk i vägen... det finns alltid plats för omkörning med marginal, det är ju inga små stigar man åker på direkt, och kan man inte göra en säker omkörning så kan man lika gärna skita i det.
 
gixxermf skrev:
Jag har kört flera gånger, dock inte i år, och aldrig kört mindre än 5 varv.
Efter som det är så brett runt i stort sett hela slingan så förstår jag inte hur du kan tycka att det är mycket folk i vägen... det finns alltid plats för omkörning med marginal, det är ju inga små stigar man åker på direkt, och kan man inte göra en säker omkörning så kan man lika gärna skita i det.


Om man får en bra start vill säga, annars är det cruisa första varvet. Knapert med utrymme för omkörning om man inte ska köra för fult...
 
gixxermf skrev:
Jag har kört flera gånger, dock inte i år, och aldrig kört mindre än 5 varv.
Efter som det är så brett runt i stort sett hela slingan så förstår jag inte hur du kan tycka att det är mycket folk i vägen... det finns alltid plats för omkörning med marginal, det är ju inga små stigar man åker på direkt, och kan man inte göra en säker omkörning så kan man lika gärna skita i det.

När folk kör i sicksack spelar det ingen roll HUR brett det är. Och... Just vid det tillfället jag skulle om verkade allt vara säkert.
Då du kört så många gånger måste du ju antingen vara absolut först eller sist för att inte köra ihop med folk. Alla som jag snackade med eller känner råkade ut för samma problem och det var allt från amatörer till elitåkare men de kan ju ha fel eller? :rolleyes:
 
ChaosX skrev:
När folk kör i sicksack spelar det ingen roll HUR brett det är. Och... Just vid det tillfället jag skulle om verkade allt vara säkert.
Då du kört så många gånger måste du ju antingen vara absolut först eller sist för att inte köra ihop med folk. Alla som jag snackade med eller känner råkade ut för samma problem och det var allt från amatörer till elitåkare men de kan ju ha fel eller? :rolleyes:

Jo, det är precis det där jag menar...ALLA råkar ut för samma problem, dvs det är oundvikligt när man blandar nästan 2.000 glada amatörer som dessutom kör skitslut på sig (även om ditt iofs hände på första varvet). Ingen kör ju medvetet i sick-sack utan det är ju mer att det BLIR så för att det är svårt att hålla sitt tänkta spår. Det ligger ju i självbevarelsedriften att hålla sig undan.

Och jag tycker nog GGN har börjat bli lite väl trångt. Dom skulle gott kunna dra ner på antalet åkande samtidigt på banan. Och att släppa in eliten när pöbeln är som tröttast...det KAN inte vara kul för nån...möjligen för kraschsuktande publik.
 
Last edited:
FreddaAbborre skrev:
Om man får en bra start vill säga, annars är det cruisa första varvet. Knapert med utrymme för omkörning om man inte ska köra för fult...

Förra året fick jag en skitstart då cykeln inte startade på första "kicken" och det är som du säger att det är jävligt trångt första varvet men det finns ju mycket möjlighetar att köra om... men första varvet är ju ganska oviktigt om man tävlar mot sig själv och vill köra många varv, det kan ju vara bra att åka och "småvila" lite första varvet så man orkar längre.

För 2 årsedan var jag bland dom första in i skogen efter starten men jag körde inte bättre för det om man kollar tidsmässigt för jag var helt slut dom sista 2 varven.

ChaosX skrev:
När folk kör i sicksack spelar det ingen roll HUR brett det är. Och... Just vid det tillfället jag skulle om verkade allt vara säkert.
Då du kört så många gånger måste du ju antingen vara absolut först eller sist för att inte köra ihop med folk. Alla som jag snackade med eller känner råkade ut för samma problem och det var allt från amatörer till elitåkare men de kan ju ha fel eller?

Är man elitåkare när man startar i tävlingsklassen eller??
Dom som klagar på att det är mycket folk ivägen är dom som tror att dom är bättre än vad dom är... Så är det!
 
gixxermf skrev:
Är man elitåkare när man startar i tävlingsklassen eller??
Dom som klagar på att det är mycket folk ivägen är dom som tror att dom är bättre än vad dom är... Så är det!

Motions eller tävlingsklass... Ska man inte köra om folk då? Om det är 1500 man i spåret så blir det trångt om det inte är så att man gillar läget och lägger sig bakom en som lite långsammare än vad man själv gör och tycker det är lagom.

Och, tycker du inte att det blir trångt så måste du kört utanför markeringarna. :confused:
 
ChaosX skrev:
Motions eller tävlingsklass... Ska man inte köra om folk då? Om det är 1500 man i spåret så blir det trångt om det inte är så att man gillar läget och lägger sig bakom en som lite långsammare än vad man själv gör och tycker det är lagom.

Och, tycker du inte att det blir trångt så måste du kört utanför markeringarna. :confused:

Jag sa inte att det inte var trångt.
Du sa att du hade pratat med elitåkare och då frågade jag om man var elitåkare när man åkte tävlingklass?

En tävlingsmänniska inser att det är lika för alla och inte gnäller om att det är trångt och skyller på andra när man har gjort ett misstag!

Och, ja, jag har kört utanför banmarkeringarna!
 
gixxermf skrev:
Jag sa inte att det inte var trångt.
Du sa att du hade pratat med elitåkare och då frågade jag om man var elitåkare när man åkte tävlingklass?

En tävlingsmänniska inser att det är lika för alla och inte gnäller om att det är trångt och skyller på andra när man har gjort ett misstag!

Och, ja, jag har kört utanför banmarkeringarna!

Självklart är det lika för alla men det behöver faktiskt inte bero sig själv att det strul. Eller? André var ju inte ansvarig för den olyckan som hände eller?

Nu släpper vi detta gnället tycker jag... Även om du är en höjdarförare så innebär det inte att det kan bli andra skumma fel på en tävling..
 
ChaosX skrev:
Självklart är det lika för alla men det behöver faktiskt inte bero sig själv att det strul. Eller? André var ju inte ansvarig för den olyckan som hände eller?

Nu släpper vi detta gnället tycker jag... Även om du är en höjdarförare så innebär det inte att det kan bli andra skumma fel på en tävling..

Du kan väl inte jämföra det här med Andrés olycka iaf?? För det var väl ingen som sköt haubits på dig eller??

Och jag är ingen höjdarförare på långa vägar men jag skyller inte mina misstag på andra!
 
Hagster skrev:
Tycker jag känner igen det där... :rolleyes:
Vid senaste sponsorkonferensen bestämde vi att det blir ditt motto till premiären 2005. Nu vet du!
 
Bingo skrev:
Vid senaste sponsorkonferensen bestämde vi att det blir ditt motto till premiären 2005. Nu vet du!


Okej! Då vet jag. Men jag har fortfarande inte hittat några groupies som vill ha ditt telefonnummer...
 
Hagster skrev:
Okej! Då vet jag. Men jag har fortfarande inte hittat några groupies som vill ha ditt telefonnummer...
Hmmm... Men har du verkligen ansträngt dig då?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top