Vilka ska köra ERF på Åsen den 24 Juli

valmers skrev:
Du ska endast dricka vatten i 14 dagar nu, om vi får ned dig 20 kg kanske du kommer ned på 1.22.

Kul att se att du för en gång skull är lite optimistisk.

valmers skrev:
Du ska endast dricka vatten i 14 dagar nu, om vi får ned dig 20 kg kanske du kommer ned på 1.22.
Jag sänkte mig 1-2 sekunder varje pass i onsdags, om jag kör sex pass till så är jag nere på 1.17, sen på Ärrfet (ERF:et på valmers dialekt) så kör man ju race och då sänker man ju sig minst 7 sekunder till, dock är det tveksamt om jag orkar mer än 3 varv i 1.10 tempo.

Jag klarar nog 60 minuters pass om jag kör på 1.45 tider :va

Du får bestämma, många långa eller få korta....

GSXR1100R skrev:
Jag sänkte mig 1-2 sekunder varje pass i onsdags, om jag kör sex pass till så är jag nere på 1.17, sen på Ärrfet (ERF:et på valmers dialekt) så kör man ju race och då sänker man ju sig minst 7 sekunder till, dock är det tveksamt om jag orkar mer än 3 varv i 1.10 tempo.

Jag klarar nog 60 minuters pass om jag kör på 1.45 tider :va

Du får bestämma, många långa eller få korta....
Mer än fågelskådartempo (1.25) är kravet. Det är ju fan att man inte har licens och utrustning, tänk vad blixtrande snabba vi hade blivit med teamchefen i sadeln. :brinnerup

valmers skrev:
Mer än fågelskådartempo (1.25) är kravet. Det är ju fan att man inte har licens och utrustning, tänk vad blixtrande snabba vi hade blivit med teamchefen i sadeln. :brinnerup
1.20 tror jag är en realistisk tid med tanke på bränsleförbrukning och däckslitage, jag är säker på att kunna köra 1.05 men kanske inte ett helt varv.

GSXR1100R skrev:
...jag är säker på att kunna köra 1.05 men kanske inte ett helt varv.
:rofl Jag tror jag ska börja samla på dina bästa bokstavskombinationer, den här och den om att skriva riktigt långsamt är en hyfsad början! :Bugar :lol

Torkel skrev:
:rofl Jag tror jag ska börja samla på dina bästa bokstavskombinationer, den här och den om att skriva riktigt långsamt är en hyfsad början! :Bugar :lol
Nu förstår jag inte vad du menar :va

GSXR1100R skrev:
1.20 tror jag är en realistisk tid med tanke på bränsleförbrukning och däckslitage, jag är säker på att kunna köra 1.05 men kanske inte ett helt varv.

Sukkan går finfint i på 14-tider på ERF. Det är bar å åk.

Chrille skrev:
Sukkan går finfint i på 14-tider på ERF. Det är bar å åk.
Nu har vi SBS i hela teamet, men vi funderar på att hyra in några A-förare som MUmlan alltid gör :D

valmers skrev:
Äsch, 1.09. Löjligt. :gnissla

Jag menade plats Nr12. Två jämna förare på en cykel som ju känns bekant. DÄR ligger ribban.

Observerar gärna Laget på Kawan ZX7 som framfördes av blandf annat vår egen Mumla.... Kicked his ass.

Chrille skrev:
Jag menade plats Nr12. Två jämna förare på en cykel som ju känns bekant. DÄR ligger ribban.

Observerar gärna Laget på Kawan ZX7 som framfördes av blandf annat vår egen Mumla.... Kicked his ass.
54 . Team JJ
.
Herrljunga Suzuki GSXR 167 1:18.149 105,3 verkar räcka långt med 1.18 tider :tummenupp

Räknade lite på depåstopp o vad det gör för tiderna.
4h = 14400s. Kör man 1h-pass blir det 3 depåstopp á ex 120s. Orkar man hålla ett snitt på 1.15 = 75s hinner man med 187 varv.

Kör man istället halvtimmespass, dvs 7st depåstopp á 120s så måste man ligga på 1.12 i snitt för att fixa lika många varv.

stavgren skrev:
Räknade lite på depåstopp o vad det gör för tiderna.
4h = 14400s. Kör man 1h-pass blir det 3 depåstopp á ex 120s. Orkar man hålla ett snitt på 1.15 = 75s hinner man med 187 varv.

Kör man istället halvtimmespass, dvs 7st depåstopp á 120s så måste man ligga på 1.12 i snitt för att fixa lika många varv.

Kör man på 1.45 så drar den mindre bensin

Chrille skrev:

Ett rejs! Nämn tid och plats! Man mot man! :mad:

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back