Vilka på sporthoj har (nästan) 2012 MY av typ Panigale, GSXR1000 / 750, CBR1000RR...

Hade varit kul att testa min fighter GSX-R 1000 K5 mot lite sportbilar, ingen superdupermaskin, men riktigt lätt och lite lätt basic trim med avgas, PC samt filter och så är den nerdrevad.. Men ett jäkla register och väldigt lätt så rör den verkligen på sig.. (ca 185-190hk på ca 185kg fulltankad, observera att många hojtillverkare anger torrvikt, t,ex så väger en S1000RR strax över 200kg fulltankad)

Enda nackdelen är väl att jag knappt kan hålla nere den på 3:ans växel samt luftmotstånd över 250 :) Men jag prövar gärna om ni vill ha nån snabb naken hoj :)

hade vart roligare om det var filmat med nått annat en än bakfull kompis med iphone.

Vad är grejen med det här? Måste vara kul att bli frånåkt av en MC som totalt kostar mindre än trimdelarna som dom lagt ner i bilen? :rolleyes:

Lite mer och framförallt tydligare info hade varit intressant.

"Vilka är sugna på att.." Låter snarare som att det är en idé än att det faktiskt är ett spikat arrangemang.
Om det är spikat, så önskas som sagt mer och tydligare info. Klockslag, ev. besiktning av fordon, hur dagen är upplagt helt enkelt.
Kör man så mycket man vill mot vem som helst eller lottar man någon slags turordning?

Skulle vara fun att se en orginal nyare hayabusa utan respirator längre sving sänkning meth inject osv.:lol

VS bmw m5 f10 VS S1000R.

Får väl ändå ge fyrhjulningarna en chans:hihi

Om jag råkar befinna mig i sthlm då kan jag komma förbi med min z1000sx. Jag kan inte köra fort, och det är ingen fet hoj, men någon ska ju stå för lite komisk relief med. ;)

Vad är grejen med det här? Måste vara kul att bli frånåkt av en MC som totalt kostar mindre än trimdelarna som dom lagt ner i bilen? :rolleyes:

Det är väl kul för motorintresserade att få mäta sig mot varandra under ordnade, men inte allt för seriösa, former?
Att få svart på vitt att en original TL1000R drar en Lamborghini Gallardo ger nog dig samma tillfredställelse som det ger en lönnfet förtis att hans toktrimmade Porsche hänger med en TL1000R.

Det är väl kul för motorintresserade att få mäta sig mot varandra under ordnade, men inte allt för seriösa, former?
Att få svart på vitt att en original TL1000R drar en Lamborghini Gallardo ger nog dig samma tillfredställelse som det ger en lönnfet förtis att hans toktrimmade Porsche hänger med en TL1000R.

Ja det måste vara så. Min är dock inte helt original, jag har ju trimmat med K&N-luftfilter t.ex! :banana
Men det här är väl iofs. bättre än rakt-fram-race på motorväg helt klart.

Hej,

eventet är spikat, dock inte alla deltagare än (speciellt MC).

För detta event eftersöker jag i princip standadhojjar och helst av senaste modellåret.

Klockslag för åskådare och deltagare medellas framöver men cirkatider omkring lunch för åskådare och samling för deltagare vid 10 tiden på förmiddagen på lördagen.

Man kör mot den man paras ihop med. Vi försöker para ihop en så intressant jämförelse som möjligt. Det är ingne tävling så det mäts inga tider.

Lite mer och framförallt tydligare info hade varit intressant.

"Vilka är sugna på att.." Låter snarare som att det är en idé än att det faktiskt är ett spikat arrangemang.
Om det är spikat, så önskas som sagt mer och tydligare info. Klockslag, ev. besiktning av fordon, hur dagen är upplagt helt enkelt.
Kör man så mycket man vill mot vem som helst eller lottar man någon slags turordning?

BMW M5 F10 vs S1000R är inplanerat och kommer tyvärr inte bli vackert för BMW M5 :(

Men kul att ha gjort!

Skulle vara fun att se en orginal nyare hayabusa utan respirator längre sving sänkning meth inject osv.:lol

VS bmw m5 f10 VS S1000R.

Får väl ändå ge fyrhjulningarna en chans:hihi

z1000sx verkar vara en relativt ny sporttourer, ungerfär som nya M5 ;) När kan man få ett defintivt besked från dig?

Välkommen!

Om jag råkar befinna mig i sthlm då kan jag komma förbi med min z1000sx. Jag kan inte köra fort, och det är ingen fet hoj, men någon ska ju stå för lite komisk relief med. ;)

Precis, vi gör det för att det är roligt.

Sedan när du är för gammal för at åka MC kan det vara kul att visa barnbarnen att du har visats en miljon gånger på YouTube (framtidens TV) ;)

Precis, vi gör det för att det är roligt.

Om jag skulle få för mig att det är värt besväret - Mest för att få nån form av mätvärde.

Är en gammal 600RR i raceutförande (ev. påställd och besiktigad men förmodligen utan gatkåpor pga "de har döden dött") välkommen? Och vilka slutfarter pratar vi om (så man i så fall vet hur man ska dreva :brynad)?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph