Vilka på sporthoj har (nästan) 2012 MY av typ Panigale, GSXR1000 / 750, CBR1000RR...

Jag antar att min hoj inte lät så intressant? Eller missa du mitt inlägg kanske på förra sidan?

Bara för att förtydliga hur mkt det skiljer på säg en GSX-R 05-06 som jag har mot en S1000RR.
Siffror som 0-200km/h är 7,2s mot 6,9s. Då skiljer det 5-7år mellan dåtidens värsta mot nutidens.

Så det är inga jätte skillnader man pratar om, hänger nästan mer på föraren ibland :)
Många tror ju att om man ställer t.ex. en äldre -01 gsx-r mot en -12 S1000RR att den drar den med hundra längder, så är det verkligen inte :) Det är väldigt jämt upp till 200, sen farter över 250 börjar väl en S1000RR dra ifrån lite mer.

Sen är min lite småtrimmad, men dock har jag svårare att hålla ner effekten, plus värre luftmotstånd pga streetfighter. Jag hade iaf tyckt det var kul att få köra mot lite sportbilar :)

Olof,

ber om ursäkt för sen uppdatering.

Kl. 11.00 är besökare välkomna lördag den 5 maj. 100 kr i inträde och ett glatt humör. Föranmälda deltagare med fordon kostnadsfritt.

Vi håller på till omkring 14.30-15.00 tiden.

Betoningen ligger på standardsportbilar som nya BMW M5, Nissan GTR, Ferrari 458 Italia men vi täntke även krydda med ett mindre antal sporthojar av senare årsmodell som t.ex. BMW S1000RR.

Filmning inifrån bilar samt med helikopter: http://www.youtube.com/watch?v=D1ULowY_6r0

Last edited:
finns väl inget som är mer intressant rent HP mässigt än S1000RR och nya ZX10R ?

(orginal utförande)

finns väl inget som är mer intressant rent HP mässigt än S1000RR och nya ZX10R ?

(orginal utförande)

Bladen, F4R/F4RR och GSXR 1000.

En twin har däremot, kanske inte lika kul att ha... Förutom panigalen. Men den är ju inte tillänglig än!

Synd att alla bilförare var så sjukt fega så dom inte ville dra mot hojjar...

Kudos till killen med en Z06'a som vågade iaf...

Inga bilder/filmer? Jag blev magsjuk så låg hemma och tyckte synd om mig själv.

Jag mötte lite bilar där nere, min hoj gick bra :yoparty bilarna gick mindre bra. Var en Nissan GTR som skulle gå riktigt bra, men han ville inte möta mig. ^^ Fick köra mot en TT Lambo, Merca SL65 AMG Black Series, Porsche GT2 med extra allt. Hoppas att bilarna är mindre fega nästa gång.
Ps. Fick med allt på film, ska redigeras, så förhoppningsvis kommer det upp i morgon Ds.
/Try

Då hoppas jag på bra film till imorgon. :)

Eftersom jag suger på redigering så har jag delegerat det vidare. "Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge" Förhoppningsvis finns det lite material till ikväll.

/Try

Jag mötte lite bilar där nere, min hoj gick bra :yoparty bilarna gick mindre bra. Var en Nissan GTR som skulle gå riktigt bra, men han ville inte möta mig. ^^ Fick köra mot en TT Lambo, Merca SL65 AMG Black Series, Porsche GT2 med extra allt. Hoppas att bilarna är mindre fega nästa gång.
Ps. Fick med allt på film, ska redigeras, så förhoppningsvis kommer det upp i morgon Ds.
/Try

Hur gick det mot lambon?

Nästa år kan väl GT boardfolket bjuda in relevant motstånd, lite tidiga 90tals hojjar borde vara rimligt. I stil med Katana/gsxr1100/Z1300 eller nån sportigare kromsläde som typ V-Max...

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka