Vilka hojar får man inte missa testa 2018? (vilka ska du testa?)

vira20

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2017 Ducati SuperSport S
Vad är du sugen på att testa för hojar i år om du får möjlighet?

Själv tänker jag:
  • Husqvarna Vitpilen / Svartpilen - Ingen som kan ha missat hypen på den ombyggda KTMen? Skulle helt klart vilja testa.
  • Ducati Panigale V4 - Vem vill inte? Nog mer en dröm att bara få känna på då jag inte är så trolig spekulant... Samma sak med Kawasaki H2 modellerna
Äldre hoj som jag missat köra och måste testa i år är:
  • Bmw R nine T - Hos min handlare står det nästan konstant SÅLD-skyltar på alla nya exemplar...:bow
 
Last edited:
Jag har lyckats få känna lite på H2SX, och näst på listan är galenpanna V4S.
Sedan kanske en Kawasaki 900RS och en ninja 650 tror jag, mest för att jag är nyfiken på hur de känns. ????
 
Jag har provkört Panigale V4s. Den var helt grymt! :yoparty

Skulle vilja testa KTM Superduke R och alla de senaste literklubborna :fakta

Skulle även vilja testa en KTM RC8r, finns visserligen inte nya men vill prova en iaf :tungan
 
Duke 790 är det nästan krav på mig själv att testa. För att se om den är en värdig ersättare till SD 990.
Hade väl velat testa SD 1290 också men den känns som klassen över på nå vis. =)

I helgen ser ju Northbike till att vi får testa MC även i Norrland för ovanlighetens skull! Och dom har väl typ all stora märken utom Sukka, Yamaha och Ducati så. Det ska bli roligt.
Yamaha har ju provkörning här i Övik imorgon av diverse MT modeller. Skulle vara kul att testa en MT10 men tror inte jag har tid.
 
Vad är du sugen på att testa för hojar i år om du får möjlighet?

Själv tänker jag:

Äldre hoj som jag missat köra och måste testa i år är:
  • Bmw R nine T - Hos min handlare står det nästan konstant SÅLD-skyltar på alla nya exemplar...:bow

Provkörde en R nine T för några veckor sen. Hade absolut kunnat tänka mig att skaffa en. Boxermotorn är riktigt kul.
 
Jag körde in NineT när den kom, skrattade högt hela rundan och kan absolut tänka mig en även om den är liten.
 
Jag har lyckats få känna lite på H2SX, och näst på listan är galenpanna V4S.
Sedan kanske en Kawasaki 900RS och en ninja 650 tror jag, mest för att jag är nyfiken på hur de känns. ????

H2sx står högst på min provkörningslista, hur var den?

Sedan
Supersporten
Svartpilen
790 duke


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
H2sx står högst på min provkörningslista, hur var den?

Sedan
Supersporten
Svartpilen
790 duke


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Som att köra en touringmodell av en sporthoj. :hihi
Motorn är inte så omgwtfbbq som man läser i alla tester, utan mer ungefär som att köra en vanlig literklubba. Sittställningen är avslappnad och mysig, ramen är inte styv som en fjårtispick, utan ganska komfortabel. Massor av knappar och information. :D
Jag testade den på Ava, så det var smockfullt med bilister överallt så kunde inte riktigt sträcka ut med hojen och känna på hur den var i högre hastigheter eller med ordentliga nerlägg i fart, men mysig och kompetent touringhoj i min smak. :hihi
 
Som en Hayabusa fast med omotiverat dyr service och okänd hållbarhet? :va


Buy quality, cry once
 
Som en Hayabusa fast med omotiverat dyr service och okänd hållbarhet? :va


Buy quality, cry once

Jag upplevde körställningen som mer upprätt än busan, ärligt talat. Och mycket mer elektroniska leksaker än busan. Eventuellt mer lättsvängd med.
Hållfastheten har väl varit rätt okej på H2? Och den här motorn är ju en med lägre trimgrad än H2.
Men på jämn gas på lite mellanregister så skrammelskrapar kompressormekaniken lite sådär mindre mysigt. Iofs väger den upp det med kvittret när man kör lite aggresivare. :hihi
 
Det är ju en japansk hoj vilket BRUKAR borga för bra funktion även i längden. Tycker bara att H2 luktar försäljningsflopp...? Rätt frän design är det iaf men är man såld på konceptet snabb touringhoj finns det ju massor av annat. Och vanliga H2 är ju en sportis, fast utan sportisarnas fördelar typ.

Nischen är förmodligen "chipmarknad" med +300 hk... först då blir den ju något som inte andra redan är.
 
Den korta listan:

Honda CB1000R. Den andas inte kvalitet. Det dryper. Det är en hel jäkla fet badtunna kvalitet....!

Kawasaki Z900RS. Sååå snygg och ligger duktigt rätt i pris (verkar så förbaskat enkelt när Kawa får till det på det viset)

Reservlistan:

Triumph Speed Triple.
...och budget-Thruxen Street Cup
Ducati Scrambler Café Racer
 
Jag köpte en KTM Duke 790 och ångrar absolut inte det, du får med så mycket som Qs, ABS, TC.
Det enda skulle vara att man vill ha 20 hk till men nu får man inte allt för under 100k..
Galet nöjd soo far, så pröva vettja :tummenupp
 
Som att köra en touringmodell av en sporthoj. :hihi
Motorn är inte så omgwtfbbq som man läser i alla tester, utan mer ungefär som att köra en vanlig literklubba. Sittställningen är avslappnad och mysig, ramen är inte styv som en fjårtispick, utan ganska komfortabel. Massor av knappar och information. :D
Jag testade den på Ava, så det var smockfullt med bilister överallt så kunde inte riktigt sträcka ut med hojen och känna på hur den var i högre hastigheter eller med ordentliga nerlägg i fart, men mysig och kompetent touringhoj i min smak. :hihi

Det är konstigt men mycket av det du beskriver låter lockande, faan jag börjar nog bli gammal :brinnerup
 
Det är ju en japansk hoj vilket BRUKAR borga för bra funktion även i längden. Tycker bara att H2 luktar försäljningsflopp...? Rätt frän design är det iaf men är man såld på konceptet snabb touringhoj finns det ju massor av annat. Och vanliga H2 är ju en sportis, fast utan sportisarnas fördelar typ.

Nischen är förmodligen "chipmarknad" med +300 hk... först då blir den ju något som inte andra redan är.

Jag tvivlar på att H2 var planerad att sälja några mängder, den var nog mer ett skrytbygge och grunden till en ny teknisk plattform som förberedelse för hårdare avgaskrav på mc.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top