Vilka hojar får man inte missa testa 2018? (vilka ska du testa?)

Ville, och har nu, provat en EL-hoj.
Zero FX måste vara det ultimata pendlarfordonet.
Otroligt häftig känsla att nästan ljudlöst susa omkring. :) :tummenupp
Höll på att skrämma slag på en gumma som planterade blommor ut mot vägen. :rodnar

Körde ca 7 mil med en H2 SX igår.
Försökte komma på något som jag inte tyckte om när jag körde den.
Men det har inte mycket svagheter i mina ögon.
Bra sittställning ingen turbulens. Riktigt stadigt känns inte klumpig på småvägar. Går väldigt lent och inga störande vibrationer.
Den känns väldigt lugn och avslappnad när ligger i jämn motorvägs fart. Sen är det ett jävla drag i den :)

Det som jag störde mig på o var lite besviken på. Skulle vara höra kompressorn mer den var för tyst

Z900rs. Klämde på den häromdagen. Tycker den grönsvarta är jävligt Nice. Så sugen på prova den. Lever den upp till förväntningarna så blir det nästa år..

Hade iofs varit roligt att få prutta runt på en lite driftsäkrare båge lite också, men, men.

Var och provkörde BMW R1200RS idag, jävlars vad positivt överraskad jag blev, väldigt harmonisk hoj. Den eller Ducati Supersport blir det förhoppningsvis inom en snar framtid.

Efter 30 sekunder på en Monster 1200 S visste jag att jag var hemma igen, behöver inte prova nåt annat :tummenupp

Var och provkörde BMW R1200RS idag, jävlars vad positivt överraskad jag blev, väldigt harmonisk hoj. Den eller Ducati Supersport blir det förhoppningsvis inom en snar framtid.

Visst är det lite lustigt hur ofta folk blir ”överraskade” av BMW boxer?

Precis som om man går omkring och tror att det är en slump att de är bland de mest sålda hojarna under de senaste sextio åren trots att de också är dyrast...

Ett råd till alla hojintresserade är att provköra R1200R - oavsett årsmodell.

Någon som har koll på diverse provkörningar runt om i Sverige? För min del gäller de i söder...
Sjukt sugen på att testa ktm 790 och 1290!!

Någon som har koll på diverse provkörningar runt om i Sverige? För min del gäller de i söder...
Sjukt sugen på att testa ktm 790 och 1290!!

På JE68 lär du kunna prova båda de där, det ligger i Löddeköpinge, typ mellan Landskrona och Lund. Är iofs inte helt 100 på att de har båda hojarna hemma, men det är väl bara att ringa och fråga innan man kör dit. Jag har själv testat bl.a. 1290 där och har också för avsikt att testa 790.

Claessons i Bromölla är ju ganska stor handlare. Kolla vad dom har.
De gånger jag haft med dom att göra har det varit bra hjälpsam personal

Fick testa det jag ville i helgen. =)
Samt testa sånt man kanske inte var så sugen på testa... Men jag vet iaf nu att jag aldrig någonsin kommer köpa en K1600 GT eller motsvarande. Tar nog hellre bil faktiskt. =)

Fick köra en ninja 650 idag, eftersom att sambon köpte sig en inne i stockholm och absolut inte ville köra ut den ur stan.
Överraskande kompetent liten hoj faktiskt. Svänger snällt som fan, bra ram som inte sladdrar runt, fjädringen ger inte upp innan motorn gör det och man sitter rätt skönt.
Motorn är överraskande kompetent i lagliga farter med faktiskt. Man kan ju såklar tinte förvänta sig någon vidare skjuts framåt när man ligger och vibrerar på sexan i 50, men annars så.
Dock, den där jävla shiftlighten blinkade konstant när jag kom ut på småvägarna. :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT