Vilka har funderingar på att köra MC/STCC nästa år?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
För egen del tycker jag STCC känns mer och mer lockande. Startavgifterna är inte skyhöga, det är lagom många race, hojen behöver inte kosta hawaiiskjortan och med lite tur smittar de andra förarnas snabbhet av sig.

Vad säger Tobbe, Packalen, Mats m.fl? Vet någon hur de mer namnkunniga förarna ställer sig? Vilka är anmälda och klara?

:va

Kalix? Blir intressant att ta sig till Knudan två gånger? ;) Hur långt är det. Ett par ljusår?

Är det den här skjortan du menar?! =))
O tyvärr, jag ska inte ställa upp...ska bli lite rikare först, eller var det rik! :D

//Niklas

Don Quixote skrev:
För egen del tycker jag STCC känns mer och mer lockande. Startavgifterna är inte skyhöga, det är lagom många race, hojen behöver inte kosta hawaiiskjortan och med lite tur smittar de andra förarnas snabbhet av sig.

Vad säger Tobbe, Packalen, Mats m.fl? Vet någon hur de mer namnkunniga förarna ställer sig? Vilka är anmälda och klara?

:va

Bifogat

• skjorta.JPG
    skjorta.JPG
    63.6 KB · Visningar: 173
Funderar på det.
Beror lite på vilka avgifter det blir, vilken spons jag får och vilken kondis jag kommer ha :) Intresseanmälan skickad.

Johan skrev:
Funderar på det.
Beror lite på vilka avgifter det blir, vilken spons jag får och vilken kondis jag kommer ha :) Intresseanmälan skickad.

Härligt!! Fler lagom snabba till STCC! Behåll triumphen också så kör jag på Rosinante! ;)

Nyteknik skrev:
Kan vem som helst med A-licens anmäla sig och försöka kvala in till racen (förutsatt att man kör gatsexhundra alltså)?

Ja, som jag förstår det så är det så! Finns det någon anledning till att det int skulle vara på det sättet?

Första året var det nån sorts seedning. Det var stort rabalder för att Håkan Olsson inte blev tillfrågad, har jag för mig.

Don Quixote skrev:
Ja, som jag förstår det så är det så! Finns det någon anledning till att det int skulle vara på det sättet?

Ja, att de "bästa förarna" på de "snabbaste motorcyklarna" (Veidecs tidigare formulering) tillsammans skulle ge serien dess önskvärt höga status.

Vad, bortsett att ett TV-team är där, skulle annars göra STCC-serien ballare än Superbike, 250 eller Rookie 1000?

Mattias skrev:
Första året var det nån sorts seedning. Det var stort rabalder för att Håkan Olsson inte blev tillfrågad, har jag för mig.
Skulle han ha haft intresse för SS600 alltså? Eller var det den berömda principen?

Nyteknik skrev:
Ja, att de "bästa förarna" på de "snabbaste motorcyklarna" (Veidecs tidigare formulering) tillsammans skulle ge serien dess önskvärt höga status.

Vad, bortsett att ett TV-team är där, skulle annars göra STCC-serien ballare än Superbike, 250 eller Rookie 1000?
Professionaliteten i arrangemanget är väl ungefär 43 gånger högre.

valmers skrev:
Professionaliteten i arrangemanget är väl ungefär 43 gånger högre.

Jo, det är nog proffsigare skött. Men det finns väl anledningar till att ss600 i SO varit nästan fullt, medan det blivit ganska tomt i STCC. Där jag inte tror dyra hojar varit det största bekymret. Utan höga startavgifter och dåligt med bantid.

oFFkeFF skrev:
Jo, det är nog proffsigare skött. Men det finns väl anledningar till att ss600 i SO varit nästan fullt, medan det blivit ganska tomt i STCC. Där jag inte tror dyra hojar varit det största bekymret. Utan höga startavgifter och dåligt med bantid.

Verkar åtgärdas till nästa år. Men inget är ju klart...
Om man räknar bort de som bestämt ska köra Superbike, 2-takt, Supersport samt dom som lägger av / lämnar sverige, finns det då så väldans många riktigt snabba kvar som kan tänkas vilja köra STCC? Hur många "lediga" kör under 9or på Åsen?

Don Quixote skrev:
Verkar åtgärdas till nästa år. Men inget är ju klart...
Om man räknar bort de som bestämt ska köra Superbike, 2-takt, Supersport samt dom som lägger av / lämnar sverige, finns det då så väldans många riktigt snabba kvar som kan tänkas vilja köra STCC? Hur många "lediga" kör under 9or på Åsen?

Det finns nog en hel del förare som kan köra under nior med superstock600-hojar, och det måste nog fanken till om det ska bli ett bra mästerskap i STCC.
Det skulle vara jäkligt kul om det blev 30 förare som fightades i STCC igen, och jag tror det blir jämnare än med ss600 helt klart.

Johan skrev:
Funderar på det.

Hur funkar det där med intresseanmälan? Var hittar man en sådan och vars skickar man den sen???

ZoulFly skrev:
Hur funkar det där med intresseanmälan? Var hittar man en sådan och vars skickar man den sen???

På STCC hemsida står det så här:" Du som är intresserad att köra stock sport 600 2005 mejla till sten.gunnarsson@stcc.se så får du en preliminär anmälningsblankett."

Någon mer än jag som noterade att det stod Stocksport och inte superstock? Alltså ett mera std-aktigt reglement än det som tidigare sagts.

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger