Vilka GPS:er kan man sätta på mc???

Vad är skillnaden mellan Garmin Zumo 500 och 550?

Kan man lägga upp en rutt (med flera punkter) i tomtom på själva GPS:en då?

Klämde och kände lite på Zumo:n på mässan i Varberg, och tycker nog att Tomtom:en (som jag klämt och känt på tidigare) är goare i menyn faktiskt. Men man vänjer väl sig förmodligen

Zumo

I 550 får du bilkitt och hela europakartan förinstalerad.

500 har ett mindre minne och kräver ett minneskort för att få plats med hela kartan.

Du får kartan på DVD så du kan planera din resa hemma på båda två.

Glöm inta att man kan använada friluftskatan i Zumo.
250 rutter mer 250 punkter i varje. Kan bli färre om rutterna är väldigt långa.

Tänk på att Zumon är vattentät (IPX7) Tom Tom är översjöljningsbar.

Ytterligare är att fästet på Tom Tom har inte hålt för MC färder. Prata med Touratech i Lidköping. Bra kille som kan mycket om GPS:er. www.touratech.se.

//SLAS

Vad är skillnaden mellan Garmin Zumo 500 och 550?

Kan man lägga upp en rutt (med flera punkter) i tomtom på själva GPS:en då?

Klämde och kände lite på Zumo:n på mässan i Varberg, och tycker nog att Tomtom:en (som jag klämt och känt på tidigare) är goare i menyn faktiskt. Men man vänjer väl sig förmodligen

Navigon MobileNavigator

Tja,Vad jag förstått så är det mjukvaran som avgör vilka funktioner som en navigator har, till större delen i alla fall.

Jag är sugen en GPS som har Navigons MobileNavigator 6 installerad men jag har inte lyckats hitta någon information om man med den mjukvaran kan lägga in vilken väg man till ta till resmålet, det vill säga inte bara kortaste eller snabbaste vägen.

T.ex om jag vill åka från Solna till Vaxholm men vill ta omvägen via Bogesundsvägen, kan jag då lägga in detta i rutten?

En sådan funktion är ju hyfsat väsentlig i en GPS om man ska använda den för MC.

Jag har inte riktigt fattat vad ni har emot TomTom Rider. Det jag har förstått är att det inte går att lägga in rutter på datorn och sedan föra över till GPS:en. Går det att göra rutter direkt i GPS:en? Eller går det enbart att välja snabbaste/kortaste vägen mellan A till B?

/Jonas

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...