Vilka däck i kallt väder?

gasglad

Bannad
Gick med
13 May 2003
Hoj
R1:a-06 Öhlins
Nu på våren när det fortfarande är kyligt och kallt i backen, vilka däck är bäst. Jag har hört att t,ex Metzeler Rennsport inte kommer upp i temperatur när det är för kallt ute och att dom då inte fungerar bra. Och då är det bättre att ha på t,ex ett Pilot Sport eller något annat lite mer landsvägsbetonat däck som ska ha bättre egenskaper när det är kallt. Hojen jag kör sitter det Pirelli superdragon corsa på, men det kanske är bättre att ha på originaldäcken en månad eller två. Är det nån som vet...?

gasglad skrev:
Nu på våren när det fortfarande är kyligt och kallt i backen, vilka däck är bäst. Jag har hört att t,ex Metzeler Rennsport inte kommer upp i temperatur när det är för kallt ute och att dom då inte fungerar bra. Och då är det bättre att ha på t,ex ett Pilot Sport eller något annat lite mer landsvägsbetonat däck som ska ha bättre egenskaper när det är kallt. Hojen jag kör sitter det Pirelli superdragon corsa på, men det kanske är bättre att ha på originaldäcken en månad eller två. Är det nån som vet...?

Jag skulle då rösta på Pilot Sport däcken, inte för att jag har provat så många däck arter men pilot sport däcken har då ett så bra fäste i väta så R1 stegrar sig, jag körde med nå metzler tidigare & då spann det då bara

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026