Vilka däck i kallt väder?

gasglad

Bannad
Gick med
13 May 2003
Hoj
R1:a-06 Öhlins
Nu på våren när det fortfarande är kyligt och kallt i backen, vilka däck är bäst. Jag har hört att t,ex Metzeler Rennsport inte kommer upp i temperatur när det är för kallt ute och att dom då inte fungerar bra. Och då är det bättre att ha på t,ex ett Pilot Sport eller något annat lite mer landsvägsbetonat däck som ska ha bättre egenskaper när det är kallt. Hojen jag kör sitter det Pirelli superdragon corsa på, men det kanske är bättre att ha på originaldäcken en månad eller två. Är det nån som vet...?

gasglad skrev:
Nu på våren när det fortfarande är kyligt och kallt i backen, vilka däck är bäst. Jag har hört att t,ex Metzeler Rennsport inte kommer upp i temperatur när det är för kallt ute och att dom då inte fungerar bra. Och då är det bättre att ha på t,ex ett Pilot Sport eller något annat lite mer landsvägsbetonat däck som ska ha bättre egenskaper när det är kallt. Hojen jag kör sitter det Pirelli superdragon corsa på, men det kanske är bättre att ha på originaldäcken en månad eller två. Är det nån som vet...?

Jag skulle då rösta på Pilot Sport däcken, inte för att jag har provat så många däck arter men pilot sport däcken har då ett så bra fäste i väta så R1 stegrar sig, jag körde med nå metzler tidigare & då spann det då bara

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage