vilka blir debutanter i rookie 1000/600 nästa år?

Hmmm, när man ser tiderna ni kör på börjar man ju ångra sig när man sagt att man ska ta licens nästa vår och börja träna... Hade ju tänkt köra något race 2011, men det kanske inte är någon idé, kvalar väl inte äns in ;)
 
Det gick ju åt helt fel håll...
1.38,4 i R1000 är ju sjukt snabbt :näsblod
Ja, det är helt sjukt fort och är man så snabb bör man väl i ärlighetens namn klassa upp sig så fort som möjligt om Svemo tillåter det.

På Falken gick det också fort, 46,2 som snabbast, och toppen körde alla låga 47:or.

Med tanke på inlägget ovanför ditt kanske det är dags att skapa fler 1000 och 600 klasser. Synd om folk avstår från att tävla för att de är rädda för att bli utkvalade.
 
Med tanke på inlägget ovanför ditt kanske det är dags att skapa fler 1000 och 600 klasser. Synd om folk avstår från att tävla för att de är rädda för att bli utkvalade.

Köra träning kan jag ju göra men jag vill inte vara iväg när de riktigt snabba piloterna kör. Kör man B-race eller är alla rookie600 i samma klass? Jag har ingen koll på det där eftersom jag nyligen bestämt mig att komma i form och lätta mig 30kg innan jag kan köra race.
 
Köra träning kan jag ju göra men jag vill inte vara iväg när de riktigt snabba piloterna kör. Kör man B-race eller är alla rookie600 i samma klass? Jag har ingen koll på det där eftersom jag nyligen bestämt mig att komma i form och lätta mig 30kg innan jag kan köra race.

Alla R600 kör i samma klass. På vissa tävlingar. T.ex. på LMS B-racehelger brukar man köra A- och B-final så att alla får köra race. Man på övriga tävlingar så blir det utkvalning om det är fullt så att säga.

På Falkenberg så var det 38 anmälda och 31 får köra race. Så det var 7 pers som inte fick köra race utan bara kvala och åka hem tyvärr.
 
Alla R600 kör i samma klass. På vissa tävlingar. T.ex. på LMS B-racehelger brukar man köra A- och B-final så att alla får köra race. Man på övriga tävlingar så blir det utkvalning om det är fullt så att säga.

På Falkenberg så var det 38 anmälda och 31 får köra race. Så det var 7 pers som inte fick köra race utan bara kvala och åka hem tyvärr.

Odsen talar alltså för att man kan kvala in och få köra race, vilken placering jag kommer på är inte lika viktigt första racen jag kör, erfarenheten är viktigast (sedan när man väl kör så tänker man kanske inte så).
 
Odsen talar alltså för att man kan kvala in och få köra race, vilken placering jag kommer på är inte lika viktigt första racen jag kör, erfarenheten är viktigast (sedan när man väl kör så tänker man kanske inte så).

Fördelen med utkvalning är ju att man måste ta i lite extra och förhoppningsvis så kör man lite fortare än normalt :)

Kolla tider på Mylaps.com så får du ju en bra föraning om vilka tider som krävs för att kvala in i toppen resp. botten :tummenupp
 
Odsen talar alltså för att man kan kvala in och få köra race, vilken placering jag kommer på är inte lika viktigt första racen jag kör, erfarenheten är viktigast (sedan när man väl kör så tänker man kanske inte så).

Fastna inte i träningsträsket. Det är lika bra att köra tävling direkt. Träningen du får under tävling är värd mycket mer än att bara cirkulera själv nånstans. Dessutom får du smaka på hela grejen direkt, vilket förmodligen hookar dig svårt. Kyss dina pengar adjö.
 
Jag tror att vi skulle kunna få fler aktiva RR-förare om det infördes A- och B-finaler i de klasser som har flest deltagare. Tyvärr så är det litet känsligt och svårt att diskutera men jag tror det kommer med tiden.

Fastna inte i träningsträsket. Det är lika bra att köra tävling direkt. Träningen du får under tävling är värd mycket mer än att bara cirkulera själv nånstans. Dessutom får du smaka på hela grejen direkt, vilket förmodligen hookar dig svårt. Kyss dina pengar adjö.
ORD :tummenupp
 
Last edited:
Fastna inte i träningsträsket. Det är lika bra att köra tävling direkt. Träningen du får under tävling är värd mycket mer än att bara cirkulera själv nånstans. Dessutom får du smaka på hela grejen direkt, vilket förmodligen hookar dig svårt. Kyss dina pengar adjö.

Hmm, jag kommer inte ha råd i år ändå :p jag har 4st bandagar bokade så det blir lite mer körning också till våren kommer jag med nytagen licens och glatt humör :tummenupp

Satt och kikade på mylaps hur det såg ut på Gelleråsen, såg ut som de flesta låg ner mot 1:15, jag siktar på under 1:25 när jag ska dit om ett par veckor, med gatdäck och övervikt :gnissla
 
Du har nog kollat på tider från ett race med upptorkande.
1:08 och du är med och slåss om pallen, 1:15 räcker till att bli... sist.

Här var det torrt:
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=896396

Ah, tackar.
Var ju en som körde på 1:20 där, det kan säkert jag också göra med lite mera träning, inget att orda om då alltså. Jag får ställa upp frivilligt som den som kommer sist helt enkelt.
 
Fastna inte i träningsträsket. Det är lika bra att köra tävling direkt. Träningen du får under tävling är värd mycket mer än att bara cirkulera själv nånstans. Dessutom får du smaka på hela grejen direkt, vilket förmodligen hookar dig svårt. Kyss dina pengar adjö.
Jojo, look who's talking!
 
Var ju på åsen måndag och tisdag och körde med nya hojen, helt klart gick den bra. Jag hade ju satt målet under 1.25 och det gick ju, 1.23 slutade det på för måndagens körning.
Känndes riktigt bra under tisdagen också, tog ingen tid på förmiddagen, var trött och stel. Men känndes som jag körde ungefär lika, kanske att jag hittade lite mer fart genom ejjes och snabb vänstern.
Men sedan hände det... Lowsider i esset, vet inte riktigt vad det berodde på, de snälla herrarna som hämtade min hoj med släp sade att jag kanske hade hamnat för långt upp där det inte var lika bankat och tappade greppet. Vad jag vet är att framdäcket bara tokförsvann utan förvarning och jag for i backen och sitter nu med minst ett brutet revben och allmänt stel.
Spara lite pengar nu och börja bygga riktig räser hoj, nästa gång ska jag köra andra däck och komma under 1.20 hade jag tänkt.
 

Bifogat

  • IMG_4230.JPG
    IMG_4230.JPG
    221.3 KB · Visningar: 134
  • IMG_4239.JPG
    IMG_4239.JPG
    223.3 KB · Visningar: 113
Usch, tråkigt :död

Var det i ingången till Esset (högern) eller i utgången (vänstern)?

Utgången, någonstans i början på vänstern. Det gick ändå rätt bra med mig, var nyss ut och startade hojen, fick hålla tippsensorn i handen och lyfta upp instrumenten, verkar som allt fungerar IAF så det är bara att köpa fotpinne, airduct och kåpstag. Tror jag bara popnitar eller plastar ihop delarna som sprack.
 
Där är du inte ensam om att ha kraschat. Jag flög en bit där 2007 och det ska enligt uppgift finnas en liten bula i asfalten som man inte vill träffa med framhjulet. Har gått banan efter kraschen men aldrig hittat någon bula men hur som helst brukar framhjul försvinna där :3freak

Hoppas du får ihop hojen utan större problem och att du tar dig ut på någon bana igen inom kort :tummenupp
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top