vilka årsmodeller har samma avgassystem? (ktm 625)

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
hej!
är det någon som vet om ett helsystem från en ktm625 -04 passar en -02?

nästa fråga, är det samma avgassystem på 640 som 625?

nån som har koll på detta?
/mvh erik

hej!
är det någon som vet om ett helsystem från en ktm625 -04 passar en -02?

nästa fråga, är det samma avgassystem på 640 som 625?

nån som har koll på detta?
/mvh erik

Såklart det fungerar men det hade kanske varit lite krångligt med ett helsystem från en -02 som skulle passa -04 pga el-start!

Kollade på på de olika rören på 625-02 / 625-03 samt 640-02

Som sagt t,ex 625 oavsett på -03/04 så är det en helt rör från cylindern bak till ljuddämparen dvs ingen skarv som det är på t,ex 640! På 625-02 är den skarvad! Så samma är de dock inte men böjningarna kan vara de samma i vissa fall iallafall då 625 också fick el-start -03

Men, vad gäller eftermarknadssystem är det väl samma på 640/625? det är det intrycket jag fått efter att ha läst kataloger
Ja det passar på båda modellerna.Det enda som skiter sig är om man har något gammalt Domarör eller liknande gjort för kickstartmodellern och ska försöka få det att passa en med elstart.

systemet i fråga är ett Big Gun och det står att det ska passa på 04-05 men då tolkar jag det som att det ska det funka på min hoj alltså?

systemet i fråga är ett Big Gun och det står att det ska passa på 04-05 men då tolkar jag det som att det ska det funka på min hoj alltså?
Det ska inte vara några problem.Hade du en -02 utan elstart?

Det ska inte vara några problem.Hade du en -02 utan elstart?

625-02 SC har ingen el-start!

å fan har inte sett big gun system på en KTM bara på XR650!

stod det att det gällde bara LC4 04-05 varför just bara 04-05???

Last edited:
625-02 SC har ingen el-start!
Det vet jag.Jag undrade bara om han hade en -02 för då går det ju att skruva dit vilket jävla rör som helst om nu Biggun skulle fått för sig att göra ett speciellt för 660 utan kröken runt startmotorn exempelvis.

Det vet jag.Jag undrade bara om han hade en -02 för då går det ju att skruva dit vilket jävla rör som helst om nu Biggun skulle fått för sig att göra ett speciellt för 660 utan kröken runt startmotorn exempelvis.

Aha sorry då!

min är 02a ja, ingen elstart...

Jo det var de jag reagerade på om det var från en SXC medan SMC har dubbla dämpare!

SX EXC SXC ska det tydligen passa, 04-05 då alltså

Last edited:
min är 02a ja, ingen elstart...

SX EXC SXC ska det tydligen passa, 04-05 då alltså

Men ljuddämparen sitter ju på höger sida på RFS modellerna "SX & EXC" och på LC4 på vänster sida! Hur fasen blir det då pga böjen på dämparen???

Men ljuddämparen sitter ju på höger sida på RFS modellerna "SX & EXC" och på LC4 på vänster sida! Hur fasen blir det då pga böjen på dämparen???

har fått en bild åxå och på den syns det tydligt att dämparen ska sitta på vänster sida (som på min)

Hojjarna kanske säljs med andra modellbeteckningar i USA?

Sorry men säkert nåt jag har missat men enligt USA,s lista så är SX & EXC och även XC RFS modeller! Någon LC4 verkar inte finnas i USA,s program kanske pga avgasbestämmelserna??

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!