Vilka är eg. motorcykel-poliserna?

På tal om mc-poliser...
Denna snubbe sprider skräck på gatorna i Bangkok:

garage.php

Tänk er honom i backspegeln :skrämd
För det första skulle dom flesta av oss dödliga ha stora problem att hänga av honom. :rolleyes:
För det andra skulle man bli bländad av hans fina hjälm, vingla ner i ett dike, trilla omkull och få hojen över sig. BUSTED! :crash

L.I.L.L.E.M.A.N skrev:
2628462 På tal om mc-poliser...
Denna snubbe sprider skräck på gatorna i Bangkok:

garage.php

Tänk er honom i backspegeln :skrämd
För det första skulle dom flesta av oss dödliga ha stora problem att hänga av honom. :rolleyes:
För det andra skulle man bli bländad av hans fina hjälm, vingla ner i ett dike, trilla omkull och få hojen över sig. BUSTED! :crash
Pikadoll och svarta lågskor!:yoparty Det är nästan Bondvarning på den kalisen. Stackars väskryckare. ;hihi

sannybo skrev:
2628217Det visade sig att dom har 8 st civila MC i Västra Götaland av olika modeller. Vem vet, det kanske är en av dom du hejar på innan du drar iväg vid trafikljuset.

Åkte på torsk av en civil mc-snut så sent som i höstas på väg hem från Karlskoga. En "vanlig" röd BMW K1200 o snutten iklädd ett rött Rukka-ställ.

På dagen hade man förstått att det var snutte, men nu var det kolmörkt så han aldrig identifiera honom när han drog ut från sin parkeringsficka i skogen innan väl blinkandet drog igång. (slog mig faktiskt först att det kunde vara en snut men chansade ändå på att snuten inte stod o hängde ute i vischan en söndagskväll o höll momsen uppe, dumt!)

Säkert samma j-vel som tog mig...passar in PERFEKT på beskrivningen.
Torska iof med bil men det va mellan Arboga-Örebro under den gamla kalkbanan tror jag d är.
Stod lite undangömt o dum som man e när jag förstått att det va en snut skulle man "bara runt kröken" O sen upp i skogen. Körde ganska fort...så jag hade faktiskt en chans, höll nog lite över toppfart på deras kylskåp. Såklart hamnade jag direkt i kröken bakom en lastbil som blev omkörd + att det va mycket möte= chanslös tyvärr. Får s om/när man får se lappen igen...

jP skrev:
2628638 Åkte på torsk av en civil mc-snut så sent som i höstas på väg hem från Karlskoga. En "vanlig" röd BMW K1200 o snutten iklädd ett rött Rukka-ställ.

På dagen hade man förstått att det var snutte, men nu var det kolmörkt så han aldrig identifiera honom när han drog ut från sin parkeringsficka i skogen innan väl blinkandet drog igång. (slog mig faktiskt först att det kunde vara en snut men chansade ändå på att snuten inte stod o hängde ute i vischan en söndagskväll o höll momsen uppe, dumt!)

DDoric skrev:
2628657 Säkert samma j-vel som tog mig...passar in PERFEKT på beskrivningen. Torska iof med bil men det va mellan Arboga-Örebro under den gamla kalkbanan tror jag d är.

Hoh, jepp det var på samma ställe! Aja, såg han när han stod parkerad i skogen så hann åtminstone komma inom säkerhetsmarginalen :) Därefter chansade jag som sagt. 1600 spänn, ka-tjing.

Fast med de höjda böterna hade det väl blivit 4000-5000 spänn istället så lite rätt i tiden låg det.

har fått lära känna en hel del mc-poliser genom åren,både av fri vilja och genom tvång.
99 % reko snubbar,1 % inge kul alls.
en del kör bra med tanke på materialet,en del inte.
ungefär som vi andra,alltså...............

Ja har kört ifrån ganska många mc snutar me slöa motardbågar - tom kört om dom o sen ifrån.

Kan man köra och vet att man är bra så är det inga problem alls.

Men man ska veta en sak -självbedrägerier om att man e bra förare duger inte , du måste va de också - annars de blir bara dyrt o jobbigt.

Sen att det är lite onödigt taskigt att reta snuten i onödan är en annan sak.
Dom brukar ju pyssla om dig i nödlägen.

Klockringaren skrev:
2629622 Ja har kört ifrån ganska många mc snutar me slöa motardbågar - tom kört om dom o sen ifrån.

Kan man köra och vet att man är bra så är det inga problem alls.

Men man ska veta en sak -självbedrägerier om att man e bra förare duger inte , du måste va de också - annars de blir bara dyrt o jobbigt.

Sen att det är lite onödigt taskigt att reta snuten i onödan är en annan sak.
Dom brukar ju pyssla om dig i nödlägen.

vafan är självbedrägerier? :D

Dom är skillade sägs det och det är dem nog. Men vissa moppepojkar drar ju dom på mopparna :D

Dra och dra... Det kan ju också vara så att polisen inte anser att det är värt att riskera sitt och andras liv för att till varje pris jaga ikapp en flyende mc-åkare.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back