VIKTIGT! SM i roadracing 7-8 augusti flyttas till Anderstorp Raceway!

Ja, dessutom lär man få köra om samma tjockie1000 hojar varenda varv istället för att jaga ikapp nästa 600. Känns inte helt bra för räjset.

Jag är inte nöjd med att det är ihopslaget. :död

Indeed, är minst lika missnöjd.

Extremt jobbigt under kvällsracen när man kommer ifatt en lite sämre tjockis1000. Fick lägga sig bakom och bara vänta till karusellen på sista varvet alla tre racen för att komma om. Annars kom han ändå flygande nästa längre raka....

Man får inte slå samman senior och elitlicens i samma heat, det samma gäller sm-klasser.
Jag minns när Superbike & RD350-cup körde supportheat på RR-VM 1987 eller nåt. Dessa körde gemensamt heat, men med sisådär 10m separerad startuppställning, & typ 10sek fördröjning mellan starterna.

Kul variant som kanske kunde vara nåt i detta fall med R600 & 1000 ?

Jag minns när Superbike & RD350-cup körde supportheat på RR-VM 1987 eller nåt. Dessa körde gemensamt heat, men med sisådär 10m separerad startuppställning, & typ 10sek fördröjning mellan starterna.

Kul variant som kanske kunde vara nåt i detta fall med R600 & 1000 ?

Ja, varför inte? Vi får se imorgon eftermiddag hur många som dyker upp och anmäler sej.

Vad är det för ljudkrav som gäller i helgen då?? Någon som vet?
Har ju varit olika bud på varje tävling i år. Kan man fortfarande diska förare vid förbifart mätning??:va

Är de 95, 98 eller 100db som gäller vid förbifart?? Eller kör ni statisk mätning?:va

Varför kan inte saker o ting vara lika enkla som Erf serien! Där vet alla i vilketfall som helst va som gäller.
:tummenupp:tummenupp

Grymt att ni har tagit på er o fixat till den här tävlingen Stefan.:krama
Hoppas att allt blir bra..!!

Perre

Ångesten bortblåst och strålande väder. Första bakhjulet avklarat. ;)

Nu börjar det kännas lite mer som det ska när man kör motorcykel och jag börjar förstå hur man ska göra med dom här jäkla räsermaskinerna :)

Kapade bästa tid med 4,7 sekunder idag. Fortsätter jag i den här takten så vinner jag snart!
Jajaa, jag vet att jag inte vinner

-edit-
Och nu regnar det.

Måtte vädergudarna vara med oss idag och ge oss en hel dag utan regn.

Ser jag någon i depån som dansar regndans så kommer jag sondmata dom med tvåtaktsolja och trasiga kolvringar :mad:

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla