VIKTIGT! SM i roadracing 7-8 augusti flyttas till Anderstorp Raceway!

Stefan for President!

Tack för ett snabbt agerande och ett (antar jag) hästjobb för att få till detta. Nästa år byter vi fan klubb till Anderstorp!:banana

/Pelle

Extrems kul att detta gick att lösa. Trist bara för Anderstorp att racelegends tydligen blir inställt, men jag antar att det sålts för lite biljetter.

Det är viktigt att vi får så stora startfält som möjligt! Glädjande att se att en hel del redan har anmält sej!

Det är viktigt att vi får så stora startfält som möjligt! Glädjande att se att en hel del redan har anmält sej!

Kanske läge att göra så som man gjorde förr här hemma och som fortfarande många utlänska racearrangörer gör: att skicka ut en inbjudan till förarna.

Numera här hemma förväntas det att förarna själv ska hitta allt själva på internet. Men jag tror det i detta läget hade varit bättre om man skickar ut ett välkomstmail till alla som kört SM i år och förra året. Eller alla som har tagit ut licens i år. Det för att det är en ändring av schemat. Ett personligt brev där man får reda på att Anderstorp tagit över deltävlingen och att föraren är hjärtligt välkommen dit istället gör nog att fler känner sig manade att köra då dom ju fått en personlig inbjudan och dom då känner sig lite extra välkommen och viktig. Ett mail kostar inga pengar att skicka. :)

Kanske läge att göra så som man gjorde förr här hemma och som fortfarande många utlänska racearrangörer gör: att skicka ut en inbjudan till förarna.

Numera här hemma förväntas det att förarna själv ska hitta allt själva på internet. Men jag tror det i detta läget hade varit bättre om man skickar ut ett välkomstmail till alla som kört SM i år och förra året. Eller alla som har tagit ut licens i år. Det för att det är en ändring av schemat. Ett personligt brev där man får reda på att Anderstorp tagit över deltävlingen och att föraren är hjärtligt välkommen dit istället gör nog att fler känner sig manade att köra då dom ju fått en personlig inbjudan och dom då känner sig lite extra välkommen och viktig. Ett mail kostar inga pengar att skicka. :)
Bra idé, ska se om jag kan få Svemo att göra ett sånt utskick till de som finns i deras register. Vi har ju adresser till alla som körde i våras.

jag har bara baslicens och ser inte på svemos hemsida om de går köpa tillfällig licens,
måste man lösa seniorlicens för det då?
och hur får jag ett nummer?

Last edited:
jag har bara baslicens och ser inte på svemos hemsida om de går köpa tillfällig licens,
Det ska gå att lösa tillfällig licens och numret är ditt personnummer, minus fyra sista.

Är det fast startnummer du menar så mailar du Tony i Karlskoga, mail finns på KMF:s hemsida och Svemos hemsida.

Vore kul om lite fler anmälde sej! Vi har 58 anmälda totalt, med endast 2 anmälda i SST 1000! Hur kommer detta sej? Har alla gjort slut på slantarna redan? Ingen som vill köra race? Största klass än så länge är 125GP med 14 deltagare.

Kanske kan vara semestertiderna som gör att alla inte hunnit anmäla sig ännu.

I värsta fall får ni väl slå ihop SST1000 och Rookie 1000 :D

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...