Viktigaste sakerna att byta ut på en orginalhoj för att få rätt feeling för bana?

  • Thread starter Thread starter 2K
  • Start date Start date
Har skaffat PP-tuning Clip-ons AG modell med bra justeringsmöjligheter men skiter sig lite endå, dom hamnar så pass lågt att gasreglaget tar i kåpan, min tanke va då att skaffa snabbgasrulle där vajrar kommer på ovansidan av styret, men då måste jag lösa start å stopp reglage med. Allt sitter ihop på orginalgashandtaget.

Gsxr 1000 2009 är modellen.

Nån som har något tips på hur ni löst det snyggt?
 

Bifogat

  • 20231117_232028~2.jpg
    20231117_232028~2.jpg
    1.8 MB · Visningar: 46
  • Screenshot_20231118_103949_Chrome.jpg
    Screenshot_20231118_103949_Chrome.jpg
    416.3 KB · Visningar: 41
Har skaffat PP-tuning Clip-ons AG modell med bra justeringsmöjligheter men skiter sig lite endå, dom hamnar så pass lågt att gasreglaget tar i kåpan, min tanke va då att skaffa snabbgasrulle där vajrar kommer på ovansidan av styret, men då måste jag lösa start å stopp reglage med. Allt sitter ihop på orginalgashandtaget.

Gsxr 1000 2009 är modellen.

Nån som har något tips på hur ni löst det snyggt?
Uppdaterar lite..
Jag har nog bestämt mig för att plocka bort reglagen på båda sidor.. och koppla in en start knapp bara. Men vad händer när man plockar bort och rycker ur kontakterna till allt detta? Sitter ju även en kontakt till kopplingsgreppet som jag antar är till för att man inte ska kunna starta hojen utan att ha kopplingen indragen?
Tänker skaffa snabbgas med.


Jag kanske har tagit mig vatten över huvudet nu.. detta skulle ju gå smidigare hade jag tänkt:cry:
 
Det behövs kanske med, fast gashantagets vajrar tar i nästan hela vägen så styrstopp skulle inte hjälpa just för det.
 
Jag begriper inte riktigt vad du är ute efter...? Du har skaffat clip-on's som hamnar så lågt att gashandtaget tar i kåpan. Det kan rimligtvis inte vara en vettig ergonomi...? Sedan pratar du om att ta bort omgivande saker så att dessa clip-on's ändå får plats...?

Har du verkligen kört dessa clip-on's så att du vet att de erbjuder en vettig ergonomi...? Att bygga om halva hojen för att få dit clip-on's som sitter uppenbart för lågt känns märkligt.
 
Jag begriper inte riktigt vad du är ute efter...? Du har skaffat clip-on's som hamnar så lågt att gashandtaget tar i kåpan. Det kan rimligtvis inte vara en vettig ergonomi...? Sedan pratar du om att ta bort omgivande saker så att dessa clip-on's ändå får plats...?

Har du verkligen kört dessa clip-on's så att du vet att de erbjuder en vettig ergonomi...? Att bygga om halva hojen för att få dit clip-on's som sitter uppenbart för lågt känns märkligt.
Jag skaffade Clip-ons (med vad jag trodde) bra justeringsmöjligheter just för att slippa sånt här. Jag har alldrig testat några andra än dom orginal som satt på.
Jag är bara ute efter att få dessa att passa.
Hur ska man veta vilka clip-ons man ska ha?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top