Vietnamkriget - Vilken röra. (?)

zoddri skrev:
2514969 Dagens dryga kommentar:

Kan inte vara en speciellt vetenskaplig uppsats om man tillåts använda Wikipedia som källa...

Helt korrekt uppfattat, nästan. Så länge man jämför tex Wikipedia med andra källor som är säkrare, och finner dessa korrekta, är Wikipedia också OK att använda. Men bara Wikipedia blir ingen höjdare..

The Doctor skrev:
2514824 Kan du inte byta frågeställning till något du har koll på då? Så brukade jag göra när jag skulle skriva nått. Kolla runt lite, hitta info om nått, och sen skriva om det.

Att först välja frågeställning, och sen försöka hitta fakta om det, är ju fel väg att gå. :)

Ja, det är säkert sant, jag har en förmåga att alltid gå fel min, min egna "jättebraiga" väg som alltid visar sig vara mindre bra. Jag sitter i skiten nu och kan inte ändra frågeställning.

Vietnamkrigets årtal är förövrigt 1957-1975. Eller -59 kanske. :crash

Last edited:
Så hur blev uppsattsen till slut? Vilka vann kriget?

BostonGurka skrev:
2514752 Jag tror att du har missförstått det hela.

Meningen var att du skulle göra läxan åt grabben. Inte skriva en hel
bok. Det hade ju gått fortare för honom att läsa i läroboken! :)

jag hade tänkt att läsa igenom all den där texten och kolla om det han sökte fanns med :)
men texten var ju den längsta jag sett sen jag slutade skolan och gav han hela istället :tungan

äsch, ska stackarn sitta och läsa en bok när han kan få läsa det på sporthoj istället? :arsele
sporthoj is da shit:tuttar

Haha. Jag skickade precis in mitt arbete till databasen som ska kolla att jag inte har fuskat. Jag klarade det, med 1½ timmes marginal. Dessvärre blir det väl inget toppenbetyg, men med tanke på att jag startade med arbetet igår, ett arbete som jag har haft 2 veckor på mig att göra, så är jag glad över att ens ha hunnit. :banana

Fast jag ska inte göra om det.

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...